Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Mini är mitt nya smeknamn

Av Josefine - 28 mars 2012 10:45


Hej


Igår fick jag många komentarer om min vikt nedgång, var på ett av det regelbundna mötena som jag går på i och med min viktminskning.

Jag var på dåligt humör när jag körde dit, men däremot åkte jag därifrån på mycket bättre humör. Igår var det 2 månadersinvägningen och vågen visar nu -18 kg och även om jag hade hoppats på mer så är jag nöjd, nästan rädd att jag är för nöjd och att det är därför det inte händer något, men jag ska fortsätta köra på och sen får vi se vart det leder.


En av komplemangerna jag fick igår var att jag nu måste börja kallas för mini då jag blivit så liten sen den här personen träffade mig första gången, det var samma person som gav mig en komplemang om mina ögon för några veckor sedan, som jag skrivit om här tidigare. Behöver jag näma att det är en kille som kommer med dessa komentarer?! vilket gör att det känns ytterliggare lite bättre att höra dem, jag menar det är alltid kul att bli uppskattad och känna sig attraktiv, dock har jag börjat misstänka att detta är hans sätt att flörta med mig, jag har så svårt att förstå och se sånt hos killar, bara för jag alltid går runt och tänker på att ingen kommer någonsin vilja ha mig, men jag har ju min underbara sambo som faktiskt ville och fortfarande vill ha mig, jag ska bara fatta det själv också! vilket jag också sagta med säkert gör, jag trivs bättre och bättre i kroppen för varje dag som går och jag upptäcker att gamla kläder sitter bättre eller passar igen, och till och med blir förstora så att jag måste sälja dem.


Så jag tänkte jag ska ta kort på mina nya kläder jag har köpt och lägga upp här, men måste bara ladda kameran först och även få det lite lugnare i mitt övriga liv, som just nu är propfullt med grejer som ska göras. Så jag återkommer om det.

Jag kommer även att ta kort på de kläderna jag ska sälja och lägga upp här innan jag lägger upp dem på tradera, ifall det är någon som är intresserad.


Ikväll ska jag träna med en personligtränare som ska lägga upp ett träningsschema till mig, ska bli kul och spännande, för jag vill ju lägga upp träningen så jag får de resultat som jag vill ha, så lite nervös över hur hårt hon ska köra med mig, men annars ska det bli kul och spännande.


Ha en bra dag


Puss 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards