Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Saknad, inte saknad? Hemlängtan till 2 platser!

Av Josefine - 28 april 2010 14:06


Hej


Nu är jag nästan påväg tillbaka till bloggtorkan, men jag har lovat att hålla igång bloggen så då är det de jag ska göra också. Därför kommer här ett efterlängtat inlägg.


Måste lägga in lite bilder här och visar vad det är som händer i mitt liv.


Just nu är jag inne i städtagen och håller på att gå igenom kläder, skolböcker, papper och andra grejer. Jag har varit och skänkt bort 4 stora påsar med kläder till myrorna. Jag har slängt 2 stora påsar med en massa skräp som jag inte behöver, jag har skrivit upp på en lista vilka böcker jag sak sälja när skolan är slut. Jag tänkte jag skulle gå igneom min gadrob också för att se om där finns mer som jag inte behöver. Sen är tanken att jag ska kolla igenom alla block och papper om skolan, gå igenom mailen för att ta tillvara på att som jag behöver lr som jag kan behöva och slänga allt som är ovesäntligt. För även fast jag inte vill in se det så har verkligheten kommit i kapp nu. Det är faktiskt så att jag flyttar hem om 6 veckor. Just nu känns det som en lång tid men jag vet att det kommer gå jätte snabbt och det är med lite vemod jag kommer lämna kära Norrland för min vakra somrig skåne. Men tro inte ni blir av med mig för gott för jag kommer komma tillbaka hit massor och hälsa på.


  

Så här såg det ut i måndags förra veckan då jag tog tag i mitt skrivbord och började rensa bort grejer. Nu är en hel del borta och de flesta sakerna tillbaka på sin plats.


Måste medge att det var mkt lättare att flytta hit. Då var i stortsätt alla grejer redan nedbackade. Nu måste man börja om från början helt och hållet. Samtidigt som det ska bli kul att komma hem igenom kommer jag sakna mitt "nya" hem. Jag har trivts/trivs bra här och kommer sakna alla otroligt glada, härliga och helt underbara människorna som jag träffat och umgåtts med här uppe.

Med det sakt måste jag lägga upp en bild på Malin!

   Detta kort är taget för ungefär en månad sen då jag och Malin var en runda på stan. Tack för att du bjuder så mkt på dig själv!

Malin är en av de första personerna jag träffade när jag flyttade hit och började skolan här och vi lyckades finna varandra direkt och har hållt ihop sen dess. det blir 2 år i augusti, men det känns som jag känt henne i hela mitt liv.

Trotts att det i början var lite svårt att förstå varandra Malin med sina avkapade ord och jag med min grova skånska så kan vi prata om allt. Det finns nog inget som vi inte vet om varandra tror jag.

Hur kan 2 personer som är så olika ändå vara så lika?


Ett annat gäng tjejer som jag kommer sakna i massor är Ida, Ida, Marie och Gry.

Vi har nu umgåtts 5 kvällar i veckan i snart 5 veckor och det känns som att det är ändå inte tillräckligt. De dagar man inte ses är det liksom något som fattas. Hur ska jag klara mig utan er efter den fina period jag fått tillsammans med er här uppe?

Idas mammafrågade en dag för någon vecka sedan om vi inte blev trötta på varandra då vi umgås i stort sätt varje dag, men det blir vi verkligen inte. När vi väl är lediga från varnandra så söker vi oss till varandra och hittar på saker ihop.      Här är bilder från en kväll som vi igentligen hade ledigt från varnadra men som vi spenderade tillsammans med ost, vin och spel. Alltid lika kul att umgås och denna kvällen bjöd på skratt för livet!

      

Jag hoppas ni vet att ni betyder mkt för mig, människor som bringar så mkt glädje och lycka till livet är svåra att hitta och jag har letat hela livet.

Hur kan det bara vara 6 veckor kvar tillsammans med er? Varför måste man lämna det man letat efter så länge och när man väl hittat det så försvinner det? 


Jaja, det är ju fortfarande 6 veckor kvar att njuta av!


Puss

 
 
Ingen bild

IdaO

28 april 2010 16:35

Du e ju bara föööör söt ju ;)

 
Ingen bild

Malin

28 april 2010 20:59

Å, vi har kommit till den punkten då skånskan har börjat bli mer begripligt än det mesta..För nu förstår jag inte bara vad du säger, jag förstår vad du menar också :) Josefine, det är 6 veckor och ett helt liv kvar! Kramar

 
Ingen bild

IdaR

29 april 2010 16:05

Sötis.. Vi fpår väl helt enkelt komma på ett sätt att klona oss så vi kan vara på flera ställen samtidigt, en i skåne och en i norrland ;) Puss

 
Ingen bild

Jossan

3 maj 2010 20:58

Hehe, men vad bra Malin då behöver jag itne oroa mig längre över att inte bli förstådd!
Kloning röstar jag helt klart på, men vi måste komma på det snabbt då det bara är 5 veckor kvar för mig i norrland nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards