Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Sol

Av Josefine - 26 juli 2012 09:05


Hej


Nu har solen äntligen hittat hit och jag är inte sen med att ta vara på den, det har varit stranden för min del både tisdag och onsdag, med både sol och bad.

Idag blir det dock lite paus, så idag passar jag på att sitta ute i solen i trädgården istället, så får hunden också njuta av det fina vädret och inte bara sitta inne om dagarna, han är ju också lite av en soldyrkare.

Så nu börjar jag faktiskt bli riktigt snyggt brun, jag vill gärna ha lite jämnare färg men man gör vad man kan de får dagar det är sol denna sommaren.

Vill även har en fin brun bränna till bröllopet som jag ska på, på lördag.


Annars består mina dagar av ett sjukhusbesök varje eftermiddag för att besöka min mormor som är riktigt sjuk, jag vill inte ens tänka på vad som hade hänt om vi väntat någon mer dag med att köra in henne till akuten då hon va helt uttorkad, hon var så uttorkad att henne kropp inte ville ta emot den mat hon åt, det var bara en tidsfråga innan hennes kropp skulle kollapsa och ge upp. Nu har hon legat inne på sjukhuset i 4 dagar fått minst 6 påsar dropp och återfått vätskebalansen, hon har även en propp i ena njuren så nu håller man på att drenera ut det gamla blodet för att få bort proppen. Det känns skönt att hon mår bättre men jag är fortfarnade väldigt orolig att hon inte kommer återhämta sig så bra så att hon blir helt återtälld.

Jag har sett min mormor de senaste 4 månaderna bara blir sämre och sämre, hon har gått från att vara pigg och glad till att bli förrvirrad och orklös, det är hemskt att se en människa blir sämre och sämre och försvinna utan att man kan göra något åt det.

Så när jag väl fick mamma till att förstå att vi måste göra något då var mormor så smal att man såg varenda ben i hela kroppen, hon var helt tom i ansiktsuttrycket och ej kontaktbar stora delarna av tiden. Hon hade nästan slutat äta och drack bara ytterst lite, hon satt i deras uterum som solen stålar in i hela dagarna med tjocka koftor på sig och alla fönster och dörrar stängda, det var så varm att man inte kunde andas där, så då förstår ni kanske att hon vara verkligen illa ute. Mamma och morfar körde in henne till akuten i söndags kväll och ska jag vara helt ärlig tror jag att det var i senaste laget för jag tror inte hon hade levt på måndagen sen    


Jag är så gald för min mormor och morfar och är det något jag skulle vilja så är det att de skulle leva länge till, men tyvärr börjar de bli gamla och orkar nog inte så mycket mer, men jag är glad för alla dagar och stunder jag få spendera med dem, den dagen de inte finns längre kommer jag ha förlorat mina bästa vänner!

Och jag är verkligen inte redo för att de ska försvinna från mitt liv och känner mig så maktlös när mormor hade sluppit bli så sjuk om bara en person inte varit så satans egoistisk och bara tänkt på sig själv hela tiden, en person som mormor och morfar är så rädda för att mista så att de bara gör som personen vill och säger och detta kommer leda till att de kommer försvinna från mig!

Jag hatar människor som bara tänker på sig själva och inte på människor i sin närhets bästa.


Puss

 
 
Emma

Emma

28 juli 2012 20:46

Hoppas hon mår bättre och får komma hem från sjukhuset snart. Håller tummarna, aldrig roligt när någon närstående blir sjuk. Tänker på er! Massor med styrkekramar från Luleå.

http://emmaviktoriagranath.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Skapa flashcards