Alla inlägg under februari 2012

Av Josefine - 29 februari 2012 11:32


Hejhej


Ni som läser min blogg har kunnat läsa om mitt liv och om mitt jobb med träning och kost för att gå ner i vikt, men sen några månader tillbaka tog jag till hjälp och det har nu gett väldigt bra resultat.


Jag har gått ner 12,2 kg och jag är så glad!!!!

Av Josefine - 28 februari 2012 09:19


Hej


Måndagar brukar för mig vara väldigt trötta och sega, men igår vaknade jag kl 5.00 av en mardröm, jag var pigg och kunde inte somna om så jag tog ut hunden som behövde ut och kissa sen gick jag och la mig i sängen igen, men låg bara och väntade på att sambons klocka skulle ringa, för jag tycker inte om att gå upp själv tidigt på morgonen så vid 6.00 gick jag upp och tog en härlig dusch, hängde upp tvätt, myste framför vaknade med the voice på teven, betalade mina räkningar, läste tidningen och plockade lite i lägenheten innan jag cyklade hem till mina föräldrar för att ut och gå med hunden.

Hemma hos mina föräldrar gjorde jag lite pyssel till ett projekt som jag har. För ganska exakt 1 årsen hittade jag en grej i en tidning som jag blev sugen på att göra till min och sambons kommande lägenhet, jag började men under processens gång så la jag det åt sidan, så det hann inte bli klart tills vi flyttade men nu skadade jag ju foten och måste sitta stilla mer än vad jag brukar så då plockade jag fram det igen, så nu har jag satt fart med det igen men det tar nog några veckor eller månader innan det är helt klart.

Tänkte ni kunde få lite bilder på vad jag pysslade med idag i 3 timmar.


     

Mitt projekt innehåller 4 flece filtar, ritade sträck på hela filten med 3 cm mellanrum och sen klippte jag remsor av det. Kan ni gissa vad det ska bli? vet inte om jag kanske nämt det i bloggen tidigare.


Jag fortsatte min pysseldag med att skruva ihop ett skåp som jag ska ha inne i badrummet, för ända sen vi flyttade in i vår lägenhet har jag haft handukar och annat i flyttkatonger, men nu har jag äntligen hittat ett skåp och så här blev det:

  Är jätte nöjd, nu ser det lite mer städar och i ordning ut, såg så uppställt ut med flyttkatongerna och grejer överallt, men ska ha ett skåp till för att jag ska bli av med så mycket grejer som möjliigt, så idag ska jag köpa och skruva ihop ett skåp till.


Puss

Av Josefine - 24 februari 2012 09:21


Hej


Pratade ju om att jag skulle klippa mig och det gjorde jag i tisdags, blev super nöjd! Jag klippte upp det så att håret är i olika längder för då syns mina naturliga lockar bättre, sen satte jag även i en så kallad fjäder, och jag valde färgen rosa, blev super bra.

Här har ni en bild:


 


Jag var körde även min kära farmor till en butik då hon ville köpa lite nya kläder, hon köpte 3 tröjor så var jätte fina på henne, mer tänker jag inte säga om det! mer än att snabbt gick det, hon vet att jag ställer alltid upp för henne även om jag kanske inte riktigt har tid :) tyvärr finns det ingen annan i familjen eller släkten som gör det, vilket är synd för då kommer hon inte ut och hittar på något utan sitter bara hemma.


På kvällen i tisdags var jag även hemma hos mamma och pappa, då pratade vi om mina fötter som är väldigt dåliga och jag skadar dem minst 1 gång i månaden, vi pratade om att jag måste vara försiktig nu när jag har kommit igång med träningen bra igen så att jag inte sabbar det genom att skada den igen. Men vad händer då igår, jo jag skadar den igen, så jag spenderade min kväll på akuten igårkväll! helt hopplöst, men det är fortfarande inget fel på foten och inget man kan göra åt, utan jag får stå ut med att skada den 1 gång i månade och då ha nedsatt fysisk förmåga ca 1 vecka. Jag blir så trött på alla läkare!!!!!!!!!!!


Hoppas alla ni andra mår bra och får en trevlig helg!

Själv ska jag träffa en kompis ikväll sen får jag väl ta det lugnt resten av helgen.


Puss

Av Josefine - 21 februari 2012 14:00


Hej


Starten på denna veckan blev ju verkligen super, gick upp i bra tid och fick klart mitt ena skolarbete. Lagade god middag till sambon som blev helt överlycklig, hann med ett träningspass, dammsugning och en hel del tvätt.

en effektiv dag med andra ord!

Gårdagen bjöd även på härligt väder med sol och lite värme, idag är det dock sämre med regn och rusk. Så idag har jag inte gjort allt för mycket, bara kollat teve och klipp på datorn, men snart bär det av mot det obligatoriska veckomötet i Krisitanstad, ska bara hinna göra min lilla hemläxa först :P


På onsdag ska jag ta med min kära farmor på en liten shoppingrunda, jag åter kommer med hur det går!


Puss

Av Josefine - 20 februari 2012 10:58


Hej


Fredagens  radiopratade gick jätte bra och det var jätte kul, om man ändå inte skulle bli journalist än då!

Via denna länken kan man lyssna på det nu i efterhand, man måste bara välja datum den 17/2 sen får man lyssna på varje halvtimme från 15,00 till 17,45.

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=61


Jag hade själv jätte roligt när jag lyssnade på det i fredagskväll :)

Så nu kan jag stryka en sak från min drömlista, för att testa på radiopratare var en dröm jag hade.


Helgen bjöd på 65 års kalas i lördags, alltid kul att träffa hela sambons familj och släkt, så det var trevlig trevlig.

På kvällen blev det melodifestivalen tillsammans med Gabbi, när Gabbi kommer på besök kan man räkna med mång skratt och mycket prat om allt mellan himmel och jord. Så mycket att man tappar bort vad klockan är, men roligt hade vi, sambon hade nog inte lika roligt som fick stå ut med oss :P


Igår söndag var det dags för kalas nr 2, min kära bror fyllde 19 år och idag fyller pappa 48 år så vi firade dem båda igår. Kvällen avslutades med en mysig kväll framför teven, men tyvärr satt jag där sjä'lv eftersom sambon tyckte det var roligare att sitta vid datorn.


I veckan hoppas jag på att jag får lite nytta gjort i form av skolarbete, så jag inte behöver sitta med allt i slutet.

Hoppas även kunna öka på träningen denna veckan, funderar till och med på att plocka hemma lite med tvätt, dick och dammsugning. Får se vad jag känner för idag!


Puss



Av Josefine - 17 februari 2012 10:21


Hej


Idag är det fredag och jag är på ett stolade humör, solen skiner och jag med den!

Idag är nämligen dagen som jag aldrig skulle komma, jag ska vara radiopratare för en dag :)

Det är nämligen såhär att jag sitter hemma hos mamma och pappa på dagarna och mamma har precis införskaffat radio till köket igen och den har hon inställd på 101,4 radio Kristianstad och när jag sitter här så låter jag den vara på och lyssnar om de pratar om något kul eller intressant.

Förra veckan någon gång så lyssnade jag på eftermiddagsprogrammet som leds av två tjejer som heter Malin och Maria, de letade efter vanliga människor som var intresserade att vara med i deras program på fredagar som sidkicks och senaste tiden hade det bara hört av sig äldre män så det eftersökte kvinnor och gärna yngre och eftersom jag alltid varit intresserad av att bli radiopratare för jag anser att det nog hade varit ett yrke som passat mig, då jag älskar att prata. Så jag skickade in ett mail till dem och skrev att jag gärna ville komma och vara deras sidkick, så idag är det då äntligen dags ååååå som jag har längtat.


Jag fick precis en hint om att det kommer nog bli ganska mycket hälsa jag kommer prata om då jag är utbildad hälsovägledare. Ett ämne som jag verklien brinner för så jag kommer nog kunna prata hur mycket som helst, det som skrämmer mig är dock att jag inte har pysslat med det aktivt sen jag pluggade och det är snart 2 år sen.


Puss

Av Josefine - 16 februari 2012 10:57


Hej


det var ju alla hjärtans dag i tisdags och det är en dag jag bara älskar, det är så mysigt, jag har alltid älskat den dagen även när jag inte hade pojkvän. Jag är noga med att försöka just den dagen tala om för alla nära och kära att jag tycker om dem och att de betyder mycket för mig, för alla andra dagar tycker jag det känns som att man tar det för givet, därför är det bra att det finns en dag då man verkligen kan anstränga sig. Så i år fick mamma och pappa, och mormor och morfar ett varsit kort där det stod hur mycket jag tycker om dem och hur mycket de betyder för mig, det var väldigt uppskattat!


Jag personligen älskar överraskningar men min sambo verkar inte ha förstått det riktigt eller så är han bara inte en sån person som tycker om att överraska mig. Men i år på alla hjärtans dag sa han att han inte ville ha något maretiellt för han får i stort sätt alltid tröjor eller kalsonger av mig, sen vet han att jag har lite pengar då jag är arbetslös, så jag fick tänka ut något annat!


Därför satte jag ihop ett häfte med kuponger och sen små ploj grejer sen placerade jag ut dem och en massa lappar med ledtrådar i hela lägenheten, för jag skulle iväg på möte så jag tänkte han kunde roa sig med det när jag var iväg och det hade han verkligen gjort, han hade haft jätte kul och blev himla glad för kuponghäftet :)


Jag hade inte förväntat mig så mycket tillbaka, någon liten blomma kanske men inte så mycket mer än så. Men min kära sambo vet precis vad han ska göra för att få mig på bra humör. När jag kom hem stod det en stor bukett med rosa rosor på köksbordet och hela lägenheten var full med tända ljus, han hade även diskat undan disken som stod och det gjorde mig jätte lycklig för det är något vi bråkar mycket om, eftersom han aldrig plockar undan, städar eller diskar efter sig men nu äntligen visade han att han kan om han vill :)


Så jag hade en underbara alla hjärtans dag och det hoppas jag att alla andra med hade även om ni inte hade någon att dela den med!


 

Här har ni en bild på mina otroligt fina blommor som jag fick på alla hjärtans dag :)


Puss

Av Josefine - 15 februari 2012 10:06


Hej


Jag lovade att jag skulle bli bättre på att skriva men det händer inte för det kommer hela tiden andra saker emellan.

Så i fortsättningen ska jag inte bry mig om hur mycket jag skriver här utan jag skriver när jag känner för det, för jag vill ha bloggen kvar för jag trivs med den.


Det senaste året av mitt liv har inte varit det bästa och jag har haft många motgångar som gjort att jag mått dåligt, varit deprimerad och inte trivts med mig själv, innan jul bestämde jag mig för att ta tag i det och nu mår jag bättre. Vad det är jag gjort kommer jag inte berätta än utan det kommer längre fram.


Nu har jag fått tillbaka min energi som jag har saknat längre än vad jag vill erkänna, den försvann någonstans på vägen mellan Luleå och skåne för snart 2 år sen. Men nu är den tillbaka, jag är glad och positiv igen och känner att jag vill göra saker, inte bara det jag måste.


Som sambon sa, det är roligare att umgås med mig och det känns så bra att hör, för jag kan inte ens föreställa mig hur otrevlig och sur jag varit det senaste halvåret, det är konstigt att alla personer i min närhet stått ut med mig.


Det ända bekymmret som är kvar nu, det är att hitta ett jobb för sen kommer jag må toppen och ett jobb betyder inkomster så jag kan gör det jag tycker är kul och spara till min efterlängtade resa tillbaka till Luleå.


Vi får se vad bloggen kommer innehålla i framtiden och när jag känner för att skriva.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards