Alla inlägg under december 2010

Av Josefine - 30 december 2010 13:52

Hej


Jag vet att jag skrev att jag inte skulle hinna med att blogga förrän i februari, men eftersom min strömsladd till datorn gått sönder kan jag inte plugga och jag som har så mycket att göra!


Just nu är livet hårt, den bästa tiden på årer har snart passerat och jag måste säga att hela december månad har jag njutit så mycket jag kunnat för att jag älskar julen. Men min jul slutade med ett tråkigt besked! Min farfar hittades död i trapphuset till sin lägenhet 72 år gamal. För mig har han inte funnits på länge men det känns tungt att behöva börja nästa år med en begravning, för han var ju faktiskt min farfar. OCh även fast han inte brytt sig de senaste åren, så på något konstigt sätt så saknar jag ändå honom. Det värsta är att jag inte vet hur han dog!


Ovan på allt har jag fått reda på att mina föräldrar inte vill att jag ska bo hemma, jag är bara ivägen och gör aldrig något enligt min pappa.

Visst att det har varit jobbigt att bo hemma igen efter 2 år på egen hand, men jag trodde jag gjode alla en tjänst genom att flytta hem igen. Då finns det någon som kan ut och gå med hunden, någon som plockar undan och någon som alltid är hemma. Men tydligen är jag bara en belastning och det gör så ont i hjärtat att höra, dessutom när man inte kan göra något åt det. Hade jag haft pengar hade jag flyttat, men just nu har jag inte det och leva på min arbetslösa pojkvän känner jag inte heller för.


Varför finns inte vissa personer där för en när man behöver dem, varför bor de så långt bort och varför svarar de aldrig i telefon eller på sms? Jag behöver någon som förstår och som säger allt kommer bli bra. Men just nu finns inte den personen och jag saknar den så mycket. En pojkvän som alltid går att prata med hjälper lite men ibland räcker inte det, ibland behöver man någon annans hand.


Ett nytt år står för dörren och alla tror och hoppas på ett fantastiskt år med nya möjligheter och utmaningar, men min magkänsla säger att mitt helvete bara har börjat.


Och så den där jälva stömsladden till datorn som kostar 800 kr att köpa ny, men måste ju ha en för att kunna plugga kommer ju inte åt något på min dator då batteriet är så lågt att den knappt startar.


Nu har jag nog fått ur mig lite, men det känns som det aldrig tar slut. HAtar att jag är beroende av andra människor för att kunna överleva och inte bli galen, men tror nog att jag snart är galen. Livet känns hopplöst.


PUSS

Av Josefine - 28 december 2010 15:49

Hej


Ni den lilla skara som läser min blogg, ni får ursäkta mig så väldigt mycket. Jag vet att jag lovade skärpa mig efter att varit så frånvarande i somras, vill inte på stå att hösten gått så mycket bättre.


Men jag har väldigt mycket plugg så jag tänker pausa min blogg till februari. För då tror jag att jag ska kunna ha tid och skriva igen.


Tills dess får ni hålla till goda, medan jag har fullt upp och mycket att tänka på.


Puss

Skapa flashcards