Alla inlägg under januari 2011

Av Josefine - 31 januari 2011 15:00

Hej


Nu är det dags att försöka sparka igång min blogg igen tror jag, jag känner i alla fall för att få skriva igen och nu känner jag också att tiden finns.


Jag är en person som vill göra mycket på en och samma gång men som har svårt att fokusera mig på mer än en sak åt gången. Eller jag kan koncentrera mig på flera saker men då brukar jag oftast känna att de inte blir så bra som jag egentligen vill. Så därför gör jag så här nu för tiden, jag gör en sak och lever bara för den en period och sen släpper jag allt annat, för att ta tag i det senare. Detta är vad som hänt under hela hösten, det har min pojkvän, min familj, min träning, mina vänner och bloggen blivit lidade av. Men nu är skolan slut, förhoppningsvis, så nu ska jag börja leva igen som jag ser det.

Jag tycker att hösten gått fort förbi och jag känner att det inte hänt så mycket, alla runt omkring mig har verkligen levt livet, eller som jag säger tagit sig framåt och gått förbi och jag känner mig avensjuk då det känns som jag stått stilla och inte fått något gjort.

Men jag har ju ändå trotts allt pluggat, så nu kan jag lägga till 5 kurser till min utbildningsstatus.


Farmakologi

Immunologi och födoämnesintolerans

Näringsläransgrunder

Kost, näring och hälsa

Maten och kroppens kemi


Dessa kurser har jag läst, och det känns bra nu efteråt och det har gett mig mycket som jag kan använda i mitt yrke som hälsovägledare sen. Nu ska jag bara hitta mig ett jobb också, så går jag också framåt.


Tänkte lägga in lite bilder som jag tagit under hösten och vintern, så får ni se att lite har hänt i mitt liv ändå. Men mest för att intala mig själv att jag inte står så stilla som jag tycks tro. 


Tänke börja med 4 bilder som  visar min nya pojkvän, eller det är samma som innan men när jag kom hem från Luleå så såg han inte ut som jag mindes honom. Ni får se om ni håller med mig!


       Så här såg han ut när jag träffade honom och som jag minns honom. När jag träffade honom hade han gått ner i vikt från 137 kg till 123 kg.


     Nu för tiden ser han ut så här, helt förändrad. Nu är han nere på 109 kg och jag hoppas han stannar där då han håller på att tyna bort snart. Men han gör det för att må bra och för att han vill komma in i försvaret och jag hoppas innerligt att han klarar det han vill uppnå.


      

Jag började hösten med att klippa av håret och färga det lite mörkare.

Detta skulle bli början på en stor förändring i mitt liv men....


  

Då blev jag så här sjuk och jag var sjuk i stor sett hela hösten och hostan sittet fortfarande kvar, men nu ska jag ta nya tag igen.


        

En tidig morgon

i oktober, på morgonpromenad.

 Här kommer några bilder från november månad då jag också var ute på morgonpromenad och längtade efter snön så mycket att jag var helt överlycklig för att det frusit till och att det frusna inte bara försvann med det samma.

    Eftersom jag längtade så mycket efter snö och tyckte det var lite trist, tråkigt och grått utan så försökte jag muntra upp mig, genom färger. Här ser ni en bild innan min morgonpromenad som verkligen bjuder på färg i allt gått som finns på hösten.


             Men snön kom till sist och det gjorde kylan också så då blev det fram med alla mysiga ljus, min kära pojkvän var så snäll så han köpte mig en super mysig lykta som fortfarande tänds på kvällarna. Sen kom julafton och på bilderna ser ni hur jag såg ut i mina julgranskulor till öronhänge och svart sametskläning.


            

Jag valde att köpa en kalender som går efterskolterminerna som jag gjorde en egen framsida på, men nu när det nya året börjat så kände jag att jag ville ha en mer personlig så jag gjorde min egen kalender. Den fick namnet Josefines hemligheter, inehåller ord som får mig inne vad livet går ut på, bilder på nära och kära och är utformad precis som jag vill ha den. 299 kr var det helt klart värt, vill du också göra in så är det bara att gå in på tryckdig.se   


  

Det har varit mycket prat om onepiece, även jag vill ha en. Denna vill jag ha!


Avslutar inlägget med lite bilder på min supersöta hund, som varit min bästa kompis det senaste halvåret. Man kan inte annat än att älska honom!


                    


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards