Alla inlägg under december 2011

Av Josefine - 9 december 2011 12:46


Hej på er


Som jag skrev i mitt föra inlägg skadade jag foten på träningen i tisdags förra veckan, det brukar ta några dagar och sen brukar det vara bra igen speciellt de gånger då jag har kunnat stö på foten direkt efter att jag vrikat/stukat den.


Som ni kanske förstår så händer det väldigt ofta att jag skadar mina fötter, för det första är jag överrörlig i mina leder så det har en stor bidragande roll till det, men sen har jag också väldigt dålig balans som gör att jag trampar snett väldigt ofta.


Men nu är det så att foten inte blir bättre idag är första dagen jag tvingar mig själv att gå utan bandage, för att jag vill kunna börja träna igen och varje gång jag har varit utan bandaget sen jag skadade foten har det gjort ont så in i bomben, men är det inte bättre tills tisdag nästa vecka, då det gått 2 veckor sen jag skadade mig, då går jag till läkaren, håll era tummar för att foten ska läka innan dess, för jag vill inte gå till läkare och jag vill gå in i ett nytt år som en sund och vältränad person.


Puss

Av Josefine - 6 december 2011 13:01


Hej


Jag som länge gått och tjatat om snö och att jag vill ha snö fick äntligen se stor fina snöflingor falla till marken igår.

Dock var det blandat med regn och inte tillräckligt kallt ute så det la sig inte, men ändå hur mysigt som helst att se när snönfaller även om den inte lägger sig, julkänslorna kom direkt! Så idag ska jag ställa mig och göra risgrynsgröt för att få behålla julkänslorna.


Är nästan klar med alla mina julkappar också nu är jag redo för julen.


Mamma - klar

Pappa

Mormor - ska köpa idag

Morfar - beställd

Brossan - bara en liten slad kvar

Älsklingen - det sista är beställt

Hunden Nemo

Hunden Kompis


Försökte ta ett kort igår när det snöande för att kunna visa er, men det blev inte bra, så ni får nöja er med vetenskapen om att det har snöat nere i lilla skåne.


Puss

Av Josefine - 5 december 2011 10:26


Hej


Nu var det längesen det hände något här, men jag njuter så mycket av att julen är påväg och allt som hör där till, plus att jag jobbar hårt med företaget och studierna, så jag har många bullar i luften just nu.


Jag tänkte detta skulle bli ett litet inlägg bara, så får ni ett längre lite längre fram när det finns mer tid, men nu vet ni att jag lever i alla fall.


Jag har varit på ytterliggare en julmarknad också nu, det blev även den sista, så nu är det bara att julmysa resten av detta året, ååååå vad jag älskar julen.


Denna sista julmarknaden nu var inte jätte rolig med den ligger här hemma vid så den är obligatorisk och gå på, jag inhandlade smörknivar med snögubbar på och ett armband, även om julmarknaden inte var lika rolig som de andra jag varit på så var det ändå mysigt, vi här nere i söder har ju fortfarande plusgrader och det har regnat i uppemot en vecka i sträck nu så då får man göra allt för att känna julkänsla ändå och jag tycker inte jag har något problem med det.


Innan jag lägger in lite bilder måste jag uppdatera om min träning också.


11/11 körde jag fredags spinning, sen vilade jag helgen som vanligt.

14/11 spinning puls

15/11 stepup

16/11 core express

jobbade den 17 så då fick det bli en lämplig paus där.

18/11 spinning igen

Hela denna veckan kändes träningen trög och jag blev trött snabbt och orkade inte så mycket, så jag funderade på om jag var på väg att bli sjuk men har inte blivit sjuk så jag antar att det bara var en dålig vecka, dock känner jag mig trött alltid nu för tiden.

Veckan efter här så jobbade jag med mitt företag varje kväll så det blev inget tränande för min del, var kanske bra med en paus efter min dåliga tidigare vecka.

Då är vi inne på förra veckan och då hade jag planerat att träna 4 gånger för att komma igång igen efter en veckas uppe håll.

Så den 29/11 körde jag stepup dock hann jag bara träna halva passet innan jag skadade mig och resten av veckans träning var förstörd, skadade foten och den är fortfarnade inte bra, så vi får se när jag kan  komma igång med träningen igen, just nu klarar jag knappt av små promenader så ett hårt träningspass känns långt iväg just nu.

ska jag kanske ta det lugnt året ut? hehe för just nu är det massa godsaker jag äter så vikten gå ju inte neråt om jag säger så. Som sagt så njuter jag just nu av livet och tillvaron till 1000.


Bildbomb!!!


        

1.Smörknivarna jag köpte på min senaste julmakrnad.

2.Julkulan som jag köpte på min andra julmarknad som jag lovade er att ni skulle få se, är den inte snygg? Ni ser även att jag satt upp röda gardiner nu till jul, blev himla bra, ska ta en bättre bild på helheten någon dag.

3.Det har inte hänt många gånger denna hösten att det varit fruset ute och jag tycker att när det är fruset så känns det mer juligt, så jag var tvungen att ta ett kort för någon vecka sen då det en dag var fruset på gräsmattan.

4.Stod och gjorde köttbullar inför jul förra veckan, det blev ca 100 st, men jag kommer säkert få göra mer så det bara blev typ 60 som blev infrösna resten åts upp, jag och min älskade hund och sambo älska nämligen köttbullar, så vi får väl se om det änns blir så att köttbullarna finns kvar till jul.


 

Här ser ni mitt juliga hem som innehåller mer och mer jul för varje dag som går, denna bilden är från första advent, ni ska som sagt få se en bild innefrån också så ni får se mina fina gardiner som inte var uppsatta när denna bilden togs.


ÅÅååå, hoppas ni med har julkänslor och verkligen njuter, för tiden går fort och julen kommer vara över innan vi hinner med. Nu ska jag kolla på dagens avsnitt av julkalendern innan jag ska fortsätta plugga, lite lunch också kanske.

Måste bara säga att julkalendern i år är väldigt rolig och bra!


Blev ett ganska långt inlägg ändå, det blir så när jag inte skrivit på länge, hoppas ni alla mår bra ohc har det bra.


På återseende


PUSS


Ovido - Quiz & Flashcards