Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Josefine - 5 mars 2012 18:19


Hej


Började dagen med att stiga upp 05.15 tvättade håret, så att mina fina lockar kom fram, började göra mig i ordning och tog på de utvalda kläderna, sne körde jag sambon till jobbet, hem och läste tidningen innan det var dags för att köra till kristianstad och det fik som det var bestämt att intervjun skulle äga rum.

Var där en bra stund innan, men arbetsgivaren hade inte kommit än så jag satte mig vid ett bor och började förbereda mig. Klockan blev 8,30 men arbetsgivaren hade fortfarande int dykt upp så jag skickade ett sms till henne men fick inget svar, ringde men fick inget svar, efter 15 min ringern hon och säger att hon är sen och att hon kanske itne hittat till stället där vi skulle träffas så hon ville byta plats men bestämde sig tillslut för att köra in till stan ändå. Efter ytterliggare 15 min ringer hon igen och då är hon totalt 45 min försenad och är vid tågstationen så där får jag möta henne och visa vägen tillbaka till fiken där vi skulle träffas, så en timme försent började vi intervjun och då gick det jätte bra, hon talade om för mig hur mycket hon gillade mig och att vi skulle passa bra som kollegor, men hon var tvungen att träffa de andra 2 nissarna som hon också bestämt träff med först och sen skulle hon höra av sig i slutet av veckan, så det kändes jätte bra och det där med nissarna är hennes exakta ordval.


Så måste säga att det är både roligt, spännande och intressant att gå på arbetsintervju, men dock tror jag inte det är så vanligt att man vår leta efter arbetsgivaren, vilket igentligen är väldigt dåligt och ger ingeseriös intryck från företagets sida, men samtidigt är hon en otroligt trevlig och roligt person som jag kommer väldigt bra överrens med så jag ska inte hänga upp mig på det, och fortsätta hoppas på att jag får jobbet.


Får väl återkomma med det när jag vet något mer!

    Sådär jag var riktigt redo för arbetsintervjun :)


  Efter intervjun tog jag hundarna och körde en runda för att gå en lång promenad i det härliga soliga men dock så blåsiga vädret.


   Igår fick jag äntligen ordning och reda på toaletten, har äntligen införskaffat skåp till grejerna som tidigare legat i flyttkatonger och det har sett allmänt uppställt ut, men nu ser det stilrent och fint ut, älskar mitt badrum just för tillfället.

  såg ut såhär innan, visst blev det mycket bättre med skåpen?


Det var allt för idag, en mer händelserik dag än på länge, dryer nog ett tag innan det blir så här långa inlägg igen :P


På återseende :)


Puss



Ovido - Quiz & Flashcards