Alla inlägg under april 2011

Av Josefine - 7 april 2011 21:35


Hej


Då har snart ytterligare en veckan gått och jag har inte fått så mycket vettigt gjort.

Jobbade 4 timmar i onsdag så jag har fått jobba lite, har även fått reda på att jag nog får dagar i maj också, känns skönt att kunna jobba ihop lite pengar eftersom man snart ska klara sig själv och itne leva på mamma och pappa längre, sen är det skönt att ha pengar och kunna köpa saker som man vill ha, just nu känns det inte så aktuellet. Men denna månaden ska jag kunna få en lite lön i alla fall, för jag jobbade 40 timmar i mars månad, hoppas på flera dagar här i april med så det blir lön i maj också.


Men min sommar är säkrad i alla fall, det blir nymölla i år igen, men det känns bra. Det ger mycket pengar och varierade tider, betyder också mer ledighet än vad andra jobb kanske hade gett plus att jag får spendera min sommar med underbara Nilla, som jag saknat henne!


Alexander har fått förlängt på sitt jobb så han jobbar också hela sommaren, så det där man att bo ihop och få det att fungera ekonomisk tror jag kommer gå hur bra som helst. Eftersom båda har jobb och tjänar bra i sommar kan man ju spara inför hösten som ser mer osäker ut, men jag tror allt löser sig och blir hur bra som helst. Det känns att flytten börjar närma sig nu, ska bli jätte kul.


Just nu flyter allt på bra, i mitt liv löser sig alltid allt. Så mitt nya smeknamn har blivit bananskallet för tydligen om man heter Josefine Lindskog kan man bara le och vara trevlig så löser sig allt säger dem som känner mig, även fast jag tycker att jag kämpar för att nå dit jag vill. Men visst är det skönt att ha medvind och känna att det går bra.


Alexander hade uppskrivning och uppkörning idag, han trodde inte han skulle klara uppskrivningen men det gjorde han, däremot gick uppkörningen lite sämre, men han får ta nya tag nästa vecka, jag vet att han kommer klara det! Får man fel uppkörningslärare kan man bli kuggad på konstiga saker och tyvärr hade han den oturen, men han kämpar vidare och snart har han körkortet i handen   


Min veckan har inte varit så produktiv som jag hade hoppts på men, jag får ta nya tag nästa vecka. Jag avslutar i alla fall denna veckan med att städa imorron och sen gå på kalas.


I helgen hade jag tänkt börja packa ner lite av Alexanders saker i flyttlådor och sen ta en tur föra att kolla på en ny tv-bänk, men vi får väl se vad Alexander har för planer.


Puss

Av Josefine - 5 april 2011 11:44


Hej


Idag är det en seg dag, hade behövt göra så himla mycket, men jag orkar bara inte.

Så jag får väl se vad dagen har att erbjuda.


Men vad som får mig på bra humös just nu är denna låten, kan inte sluta lyssna på den!




Det är tur jag har något som muntrar upp mig i allt helvete, vill itne vara sjuk längre, det värsta är att familjen med är sjuka så det går liksom bara runt.


En annan positiv sak är att det nu är 3 veckor och 3 dagar kvar tills vi flyttar, som jag längtar, idag postas även Idas paket så jag hoppas hon har det inom det närmsta.


Puss

Av Josefine - 4 april 2011 11:02


Hej


Det blev jobb förra veckan ändå, både torsdag och fredag! Det var kul att ha något att göra trotts att det blev långa dagar, men tiden går så fort när man är med barnen så det gick fort. Efter jobb i torsdags blev det 78 års kalas hos morfar och mormor där det var morfar som fyllde år och mormor hade trillat under dagen och skadat sig så hon hade fått en spricka i armen, vilket betydde att jag och mamma fick hjälpa till mycket, men det gjorde inget det var bara kul. Inte så roliga samtalsämnen som pensonärer har ändå, så man slapp lyssna på det i alla fall.

I fredags när jag kom hem från jobbet så fick jag ont i halsen så nu var det dags att bli sjuk IGEN. Jag orkar inte mer nu, vill inte gå runt och känna mig små sjuk hela tiden vill vara frisk, så helgen har bestått i att vila och plugga teori med Alexander som ska göra sin uppskrivning på torsdag, jag hoppas verkligen han klarar det, för jag orkar inte plugga mer teori nu, men det verkar som att han kan det.


  Här kommer en bild på mammas väska som jag berättade om i mitt förra inlägg, Den är i riktigt skinn som är lilla färgat och på insidan är den i riktigt mocka som är svart, väskan kan man vända på och använda på båda hållen, ivlket är himla praktiskt. Väskan är italiensk och kostar 650 kr.


Idag är det super härligt väder ute så jag ska bege mig ut på en promenad med hunden och påvägen tänkte jag gå inom mormor och morfar för att se hur de mår.


Måst även fixa ett vadderat kuvert så jag kan skicka upp Ida och Aldas överraskning.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards