Alla inlägg under oktober 2010

Av Josefine - 28 oktober 2010 16:48


Hej


Just nu flyter det på bra för mig! Så just nu mår jag toppen och jag känner mig som om jag skulle kunna övervinna hela världen.


För det första blev mitt cv klart igår och jag är faktiskt jätte nöjd med det, så nu är det bara det personliga brevet kvar sen kan jag skicka in min ansökan till jobbet jag vill ha.

Fick även reda på idag att jag klarade tentan som jag var så orolig över, jag fick precis godkänt! Så jag är helt överlycklig. Sen kommer vi då till resultatet på rapporten, rapporten som jag var bombsäker på att jag skulle får komplettera, men resultatet var mycket bättre än vad jag trodde. Jag fick nämligen VG. Så som sagt just nu är jag överlycklig och allt annat går med jätte bra, plugget flyter på och allt är bara allmänt bra. Jag är liksom inne i god mood nu. HEHE   


Vi håller även på att renovera vår hall här hemma så det är inte så mycket plugg ro, det är mycket spring och torka bort målafärg efter pappa när han kladdar, och damsuga efter honom när han ska sätta upp gipsskivor. Sen måste mna hålla saker och ge honom grejer hela tiden, men det blir nog bra när det blir färdigt. Ska lägga upp en bild sen tänkte jag, men vet dock inte om jag har någon före bild. hehe


Jag ringde även ett samtal igår som gav mig så mycket självförtroende att jag kan dela med mig, det känns bra när man kan stå upp för sig själv och sina åsikter, men även kunna tala om för andra när det gör fel. Det var just det samtalet som jag hade igår, tjejen jag ringde är en gammal kompis från gymnasiet som valt bort min vänskap och jag kände att hon behövde höra det. Så nu har jag övertaget över min livssituation igen, känns toppen!


Nu ska jag återgå till pluggandet, om det går vill säga.


Puss

Av Josefine - 27 oktober 2010 11:31


Hej


I helgen träffade jag en mycket kär gammal vän som tipsade mig om ett toppenjobb. Saken är bara den att jag inte börjar skriva något cv än och nu vill jag så gärna ha detta jobbet att det är så svårt att få ihop något, men jag är på god väg. Men jag har en massa plugg också så allt tar tid, men planen är att jag ska försöka få det inskickat innan denna veckan är slut.


Allt för nu, lovar att uppdatera snart igen!


Puss

Av Josefine - 21 oktober 2010 20:15


Hej


Nu är då äntligen allt skolarbete inlämnat i en kurs så nu hoppas jag innerligt att allt är godkänt! Kommer bli tungt annars.

När jag skulle lämna in min sista uppgift idag så gick inte det, så visade det sig att sista inlämningsdagen var igår 00.00, men det stod den 21/10 så jag trodde det var i dag 23,59. Men jag mailade iväg det till läraren istället, så jag hoppas det reder sig ändå.


I natt fick vi lite snö här nere, det var snö blandat regn så det blev inte så mycket av det, men lite låg kvar imorse.


  


Dock tycker jag det är lite tidigt än för snö, men mysigt är det och en liten julkänsla infinner sig.


Det får bli ett kort inlägg idag då det inte hänt så mycket i mitt liv.


Puss

Av Josefine - 20 oktober 2010 19:49

Hej


Min dag blev faktiskt nästan helt som planerat. Har städat mitt rum och min gardrob, längre ned kommer bilderna på hur det blev.


Eftersom det inte blev någon rapport inskickad igår var mitt mål att lyckas med det idag, så nu är den också äntligen klar.

Så nu kan jag bocka av test 1 och test 2, rapport och efter imorron kan jag även bocka av diskussionsinlägg. Och efter det är faktiskt min farmakologi kurs avklarad, bara jag inte får kompleteringar!


När jag skriver att min dag blev nästan som planerad så syftar jag på att träningen blev lidande idag, skulle först träna imorse men ösregn och ingen bil hemma slutade med att jag bestämde mig för att ta det senare. Dock tog städningen lång tid, som ni kanske förstår och jag ville så gärna ha in min rapport idag så nu sitter jag här och har ännu inte tagit mig till gymet och konstaterar nu att jag får hoppas över träningen idag. Har däremot fått lite motion idag då det blev svettigt att städa rummet.

Så jag tänker avsluta min dag med ett härligt bad för att sedan krypa ner i en renbäddad säng.


Har faktiskt inget annat kul att skriva idag så här är bilderna på mitt rum som det ska se ut:


    


Lovar att jag ska försöka hålla lite bättre ordning, men det är inte lätt att bo på 2 ställen. Det blir rörigt till slut.


Här har ni bilderna på min gardrob efter att kläder som fyller en hala sopsäck försvann:


    


Ni kanske inte ser så mycket skillad, men det beror på att jag har så mycket kläder att jag har fått skapa mig en sommar och en vinter gardrob, så nu är bakarna fyllda med sommarkläder och vinterkläderna är i gardroben. Det är främst stickade tröjor och sånt som jag plockat fram nu. Detta var den bästa lösningen jag kunde komma på då jag flyttade hem från Luleå och hade då haft lite kläder kvar här hemma. Menmen älskar man kläder så gör man!


Puss

Av Josefine - 19 oktober 2010 19:34

Hej


Nu är det dags igen för ett nytt inlägg, känner att jag behöver skriva av mig lite.


Jag har haft så mycket att göra med plugg nu de senaste veckorna och det kändes som att det aldrig skulle ta slut, men nu börjar jag se ljuset i tunneln. Idag har jag genomfört en 3 timmar lång tenta som jag hoppas innerligt att jag klarar för jag vill inte göra om den. Nu är det bara en rapport med som ska in sen är det dags att jobba ikapp 2 veckor i mina 2 andra kurser, så ni kanske förstår att det är lite svårt att se slutet. Jag förstod nog inte riktigt vad jag gav mig in på när jag började så här många kurser på distans, det var svårare att hålla disiplinen uppe än vad jag trodde. Men nu har hag bestämt mig för att skärpa mig och resultatet är att en kurs av 3 snart är klar med att mitt rum ser ut så här:


    


Jaja, jag vet att det är jätte rosa, men det är min älsklingsfärg den ända det är synd om det är pappa som använder datorn som står där. Men som sagt ser det inte klockt ut, jag har bara lagt grejerna rakt fram för jag har inte haft tid att ta tag i det, då jag lagt alla vakna timma på plugg och detta har jag gjort i 3 veckors tid främst i alla fall. Har dock inte lagt så mkt energi på mitt rum på längre tid men det har blivit värre de senaste veckorna. Eftersom jag spenderar mina helger hos Alexander så har jag inte städat på 3 veckor heller, så imorron har jag planerat in att äntligen ta tag i mitt rum, så jag lovar att lägga upp nya bilder imorron på hur det blev, då får ni se ett jätte fint och mysigt rum.


Ska även städa min gardrob som ser ut så här:


    


Ni ser att det behövs rensning va? sen såg ni kanske att halva min gardrob ligger utslangd på rummet, så imorron ska här rensas! Ska göra ett försök att få plats med alla mina kläder i alla fall. Får kanske sluta shoppa lite och använda det jag har!


Min helg spenderades hos Alexander med mys, Idol, bio, shopping, matlagning, film och kalas.

Och nej det var inte jag främst som shoppade i helgen, det var Alexander som skulle ha jacka, hade visat er men han gillar inte att jag lägger upp bilder på honom så då får jag väl respektera det. Det som jag köpte kommer det självklart bilder på framöver.


Puss  

Av Josefine - 14 oktober 2010 19:18

Hej


Jag är ledsen att det tagit såååååååååååååå lång tid och tyvärr kan jag inte förklara varför.


Jag hoppas ni förstår att  på 4 månader har det hänt väldigt mkt och jag tänker inte berätta allt på en gång utan tänkte ta mitt galna liv allt eftersom nu, men nu är det i alla fall dags att börja dela med sig igen.


Men kort om vad som hänt sen sist: tagit examen, fått VG på examens arbetet, flyttat tillbaka till lilla Bromölla i skåne, jobbat hårt hela sommaren, fått träffa underbara människor, umgåtts med familj och pojkvän, varit på bröllop, shoppat massor, solat och badat.


Kommer komma mer ingående om vad jag gjort i 4 månader efterhand sen som sagt. 


Just nu har jag fullt upp med rapportet, tentor, föreläsningar och annat som distansutbildningar har att  erbjuda. Jag låg lite på latsidan i början av hösten så jag får skylla mig själv lite nu att det är stressigt, men om 2 veckor avslutas lite så det blir bättre. Dock börjar det några nya också men ska skärpa mig då.


Jag har även kommit igång bra med min träning igen, sommaren och början av hösten bjöd på mkt promenader, men nu är det gym och löpning som gäller ( helt sjukt att Josefine Lindskog som hatar att springa faktiskt stått på löpbandet 3 gånger den senaste veckan). Hittentills har träningen inte gett så mkt resultat men jag känner att det tar sig hela tiden och just nu är jag 5 kg minus. Och det är sen ibörjan av juni, men samtidigt ska det ske långsiktigt då är det lättare att också behålla det sen. Simmar även 1-2 gånger i veckan. Så just nu känner jag mig pigg, frisk och väldigt duktig.


Jag trivs just nu väldigt bra med livet, det är en bra balans, även om jag saknar väldigt mkt och missar ännu mer så går det. Men vem vet plötsligt är jag kanske där just utanför din dörr.


Ha det bäst så lovar jag att återkomma snart med mer kuligheter än vad detta inlägg bjöd som tyvärr också kommer sakna bilder.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards