Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Just nu händer allt på en och samma gång.

Av Josefine - 26 mars 2010 15:17


Hej


Igår var det en heldag på skolan som gällde, även fast vi mest bara satt och lyssnade och inte gjode så mkt var man helt slut när man varit i skolan i 8 h och inte är van.


Mitt under lektionen började jag få en massa sms, från en mkt uttråkad helsingborgare som höll på att städa. Så efter skolan bar det inte av hemåt, utan hem till Kristofer. För snäll som jag är så ställer jag alltid upp som sällskap, på det villkor att jag slipper städa. Så där satt jag i 3 h och bara tittade på och var ett väldigt bra sällskap. Sen kan väl hans städsätt diskuteras. Att man städar stegvis är väl det vanligaste, att börja på ett ställe och sen gå vidare till nästa. Men Kristofer han är överallt samtidigt, så ni kanske förstår hur det såg ut, det är obeskrivligt, jag höll på att svimma när jag kom dit. det värsta var att på 3 h flyttade han mest bara runt på grejerna och sprang in till grannanna och tittade på teve.


Så när jag kom hem hade jag skit ont i huvudet för att jag inte ätit på väldigt många timmaro ch var helt slut. Efter att ha återhämtat mig lite kom jag på att det var våffeldagen och det var jag ju bara tuvungen att ta tag i. Så efter lite funderingar kom Ida O hit och åt våfflor med mig, dock blev det en sen kväll. Men det gjorde inget för trevligt hade jag, Ida också tror jag. Hon har i alla fall umgåtts med mig idag också.


Idag var planeringen att jag och Ida O skulle till storheden, men vi bestämde oss för stan i stället. Innan vi åkte kollade vi av läget och fick med oss Ida R också. Så idag har det varit en dag på stan med lite shopping och trevligt sällskap. Det blev även lite handlig på Kvantum, så att jag klarar mig tills jag ska hem på onsdag. efter det bar det för min del av mot tandläkaren, Ida O var jätte snäll och körde mig dit. Det är nämligen så här för er som inte vet att jag haft fast tandställning innan (räls som norrläningarna säger) och tog ut den för 3,5 år sedan. När man tar bort den sätts det en tunn  ståltråd på insidan av tänderna för att de inte ska flytta sig. Och i onsdagskväll händer det fruktansvärda, den låsnasde i ena kanten och jag insåg att jag behöver gå till tandläkaren för att fixa det. Har inte varit hos tandläkaren sen jag skulle börja betala för det, därför tog det emot att gå dit, men jag kunde ju inte ha en vas ståltråd i munnen som jag rev tungan på hela tiden. Så efter att ha gått med det hela dagen igår var det då äntligen tid att fixa det idag. Fick en otroligt trevlig och snäll tandläkare så jag gick där ifrån utan att ha betalat en enda krona. Dock ska jag dit imorron igen för en undersökning och se om jag ska ha ett abonomang så att det inte blir så dyrt att gå till tandläkaren i framtiden. Så imorron kommer det en liten kostnad, som max kommer hamna på 600 kr om jag inte vill ha något abonomang.

Så det blir säkert super bra.


Nu ska jag äta och kolla på Glee för jag har fått hela säsongen på posten idag, så nu är min helg räddad.


Kvällen kommer spenderas på Bergnäsetsfritidsgård, så här med förklarar jag hälsoprojektet startat.


      

Glee, en superbra typ       Den fina kläningen som     Köpte även en ny tjoktröja,

musikalserie och det        Ida R hade på sig i fredag  har den i svart sen tidigare

bara älskar jag!               var jag också tvungen till   men den kostade bara 49kr

                                      att ha.                              så jag kunde itne motstå.



Puss




 
 
Ingen bild

Malin

26 mars 2010 18:38

Wiiee! Låter som en underbar dag. Vad säger du?! Finns det snälla tandläkare? :O Det låter ju kalas det där. Du måste berätta om Hälsoprojekt-kickoffen sen. :) Kram

 
Ingen bild

Jossan

27 mars 2010 00:20

Joda, det finns super snälla tandläkare. Det hade bara varit bra om de kunnat sitt jobb också, för ståltråden har redan låsnat igen.
Jag har ju försökt få tag i dig men inte lyckats. För morgondagen har utökats.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards