Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Josefine - 9 mars 2010 18:39


Hej


Det var helt otroligt vad snö det kommit nu när jag varit borta. Men samtidigt har vi nu börjat får väldigt fint vårväder med lite värme. Så igår slopade jag dunjackan och tog en liten tunnare. Jag lovar jag frös inte, det var jätte skönt väder ute trotts att det blåste som det gjorde.


Jag hade en ny tid hos sjukgymnasten igår. Vilket gick jätte bra. Vi har i stortsätt kommit på vad det är med mina ben nu. Jag fick springa på springband tills jag fick ont sen kollade Hanna (sjukgymnasten) hur benen såg ut och de var lika hårda som sten, vilket inte är normalt. Så tillsammans klockade vi att det började göra ont efter 30 sek och slutade 2 min efter att jag slutat springa.

Nästa steg  är nu att jag ska prova inlägg, och det sker redan onsdag nästa vecka troligtvis för då ska jag dit igen. Det känns bra att äntligen veta varför och vad jag kan göra åt mina ben, så att jag kan börja träna som jag vill och ge så mkt som jag orkar när jag inte har ont någonstans. Men samtidigt är det dyrt, änså länge har jag betalat 150 kr och nästa gång tillkommer 100 kr plus att inläggen kostar 500 kr om de passar vill säga. Förhoppningsvis kommer det vara värt det, för jag tänker inte gå runt med denna smärta längre nu. Då kapar jag hellre av mina ben!


Idag hade jag bestämt att jag inte skulle ställa en enda klocka och vakna helt av mig själv och känna mig helt utvilad trotts att jag hade mkt att göra. Blev inte riktigt som jag tänkt mig vaknade 8.30 men kände mig inte det minsta utvilad. så jag åt frukost, sen kröp jag tillbaka i sängen. Det resulterade i att jag sov från och till ända tills jag kände att jag inte kunde ligga kvar längre i sängen. Då var klockan 11.20 och jag hade gärna leget kvar hela dagen.


Så nu flera timmar senare, sitter jag fortfarande vid datorn och har inte gjort något vettigt på hela dagen. Dock har jag plockat fram skolböckerna nu i alla fall så jag hoppas jag får lite gjort innan det blir teven för min del.


Puss

Av Josefine - 9 mars 2010 18:00


Hej


Det var så otroligt skönt att vara hemma. det var så mycket som jag skulle göra nu när jag var hemma men även en himla massa som jag ville hinna göra.

Jag kan säga nu i efterhand att jag hann med en hel del, några saker missade jag tyvärr. Och tur var kanske det, för stressigt var det, inte en lung stund någonstans och även om det var kul så känns det nu. Jag känner mig helt slut och utpumpad på energi. Motivationen när det gäller skolan ligger där den låg innan jag åkte hem. Alltså så långt ner i botten den kan komma.


Tänkte börja med en sanabb redogörelse om min vecka hemma innan jag kommeri n på mina 2 första dagar tillbaka i Luleå, som varit lite upp och ner.


Hemma hann jag med mkt som sagt, hälsat på mormor och morfar, de blir lika glada varje gång (superkul). Denna gången började morfar faktiskt inte gråta när jag skulle åka vilket jag tyckte var jätte skönt, det blir så jobbigt när han göra det. Mycket svårare att lämna dem då.

Tittade på min kära bror när han spelade fotboll, tyvärr blev han ned sparkad totalt, vi trodde de skulle sparka av revbenen på honom. Visst att man sparkar på bollen och råkar då träffa spelaren också, men man fortsätter inte sparka på någon som ligger. Som tur är min bror ganska vältränad nu för tiden så muskeln tog den största smällen. Så snäll som jag är har han fått mkt massage nu när jag var hemma, hela 3 ggr.

Mamma, mormor och morfar har också fått massage och det tackade de så mkt för.

Har hunnit träffa några kompisar, var av den sista i söndags kvälll, då vi gick på bio och såg FARSAN. Vi var på den gulliga och ortoligt charmiga biografen i Sölvesborg, som är en gammal biograf och därför har 50-talsstuk över sig. Känns som att resa i tiden. Det var jätte kul att träffa Gabbi som hon heter, blir så glad när jag träffar henne, vi är som tvilligar, otroligt lika till sättet. Denna gången var det extra kul att träffa henne, då hon nog äntligen har kommit på vad hon vill bli i livet, och om allt går som planerat flyttar hon till Göteborg till hösten. Är otroligt glad för hennes skull och jag ska vara den första som kommer och hälsar på! Sen vet vi inte om jag kanske också hamnar där då jag har hittat lite kost-kurser där ( men säg inget till någon   ).


Jag har nästan glömt allt jag gjort, och några saker har jag ju redan tagit upp. Att jag träffade lille Liam har jag pratat om, att jag stått på utbildningsmässan, att jag varit på bio och att jag varit på en helt underbara 3-rätters middag också.

Så detta får vara nog och alla som kommer träffa mig kommer tycka jag är tjatig då de kommer få höra detta tusen gånger om, brukar vara så när det händer något i mitt liv. Hehe   


Så min vecka och min sista helg har varit super bra och väldigt händelserik.


Resan tillbaka till Luleå gick snabbt och smärtfritt. Lyfte från Ronneby 9.30, landade i stockholm 1 h senare. Hade där 30 min innan det var ombordstigning på nästa plan. Så jag hann äta lite och även konstatera att jag skulle till samma gate och plan som jag kommit med. Väl i Luleå fick jag min väska fortare än vanligt, brukar komma bland de sista, men för ovanligheternas skull kom den som tredje. Sen tog jag flygbussen till stan, och var lite orolig om jag skulle hinna med stadsbussen som gick 13.15 då det var samtidigt som flyggbussen skulle vara i stan. Så jag tänkte till och kände att jag kanske kunde känna någon minut om jag gick från stadsparken (vilket jag inte gjorde, så inget jag gör om). Det var när jag gick mot smedjan som jag upptäkte att det blåste något fruktansvärt, jag hade dock tur att ha vinden i ryggen och blev helt överlycklig varje gång vinden tog tag i mig och flyttade mig meter fram. Inget jag upplever speciellt ofta, kände mig ovanligt lätt. Men jag hann precis med bussen. Så efter att ha lämnat resväskan bar det av mot kvantum och handling. Det var inte förren jag var framme som jag upptäckte att jag glömt handlarlappen hemma, vilket itne var så bra då jag inte visste vad som stod på den. Måste ändå säga att jag lyckades ganska bra, missade några saker, men fick med alla de viktigaste.


Puss


Här följer bilder på den underbara biografen i Sölvesborg som alla i hela Sverige borde besöka, en biobiljett kostar bara 70 kr också!


Så här ser det ut när man kommer in, rakt fram är biljett lukan och till vänster köper man godis, popcorn och dricka. Jag köpte en festis, den kostade bara 15 kr, på ica kostar den 17.     

  

Här har ni den fina salongen. Man känner sig allt lite kunglig.

Ovido - Quiz & Flashcards