Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Josefine - 5 mars 2010 18:00


Hej


Jag har så mkt att göra nu när jag är hemma att jag inte ens hinner skriva blogg, det är fruktansvärt.

Min dag igår var som en berg och dal-bana, dagen började med tåg in mot kristianstad där jag skulle stå på utbildningsmässan för gymnasieelever och makrnadsföra Luleå tekniska universitet. Mässan varade mellan 9-15 så jag var där vid 8.20 Jag kommer då dit till en tom plats, och tänker var är mina arbetskamrater. Men de dök upp precis innan mässan skulle börja. Dock hade de kunnat låta bli och komma tycker jag då de inte bidrog med speciellt mkt. Den ena av den stod som en stel pinne och gjorde inte ens ett försök att börja prata med någon förbi passerande. Den andra kunde inte ett skit om skolan trotts att det är hon som samordnar allt ihop. Sne tyckte hon även att det var ju vi 2 andra som skulle jobba, vilket jag förstår, men när hon väl är där kan hon väl ändå bidra med något, lr?!

Efter en heldag på mässan passade jag på att gå i stan lite, hittade en tröja (bild kommer på den senare), sen köpte jag även en skiva. Annars blev det inte så mkt. Det är inte kul att handla massa vårkläder när man vet att man ska ha vinter i minst 1 månad till.

Efter detta var det bara att ta tåget hem  igen, massera brossan som jag lovat sen långt tidigare. Sen vidare på bio, det blev avatar igen, men denna gången i 3D format. Vilket lede till att jag bara satt och dukade hela tiden. Men personerna blevid mig fick sig några glada skratt i alla fall.

Efter en sånhär lång dag, somnade jag innan jag knappt lagt huvudet på kudden.


Idag har jag varit hos mormor och morfar på lunch, så jag och hunden cyklade dit, Kompis fick självklart åka i cykelkorgen. Till lunch blev det stekt sill med potatismos och mormors berömda äpple och motorssallad.

Väl hemma kom jag på att jag sett en snygg kläning jag skulle visa min kära mor, det slutade med att jag beställde den så jag längtar tills den kommer. det blir kanske min finklänning till avslutningsmiddagen. Vi får se, annars sa jag och mamma att vi skulle sy en ny kläning efter den jag köpte idag.

Har också hunnit med en långpromenad och har just avnjutit en otroligt god 3 rätters middag i ännu bättre sällskap. Kändes som att jag var på värsta nobelmiddagen. Medan ansvarig person tar hand om disken sitter jag här och glider, är otroligt vad man kan komma undan med när man är hemma. Man slipper allt det tråkiga som disk och städ. Man bara flyter.

Helgen är just nu oviss, men det kommer hända en hel del grejer då med tror jag, jag åter kommer om den saken.


Jag är ledsen för avsaknaden av bilder i detta inlägg, men jag är inte så snabb med kameran och mycket bara vandrar för bli, lovar dock att bli bättre.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards