Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Måndag, skåne, norrland, jätte mkt snö och sjukgymnast

Av Josefine - 9 mars 2010 18:39


Hej


Det var helt otroligt vad snö det kommit nu när jag varit borta. Men samtidigt har vi nu börjat får väldigt fint vårväder med lite värme. Så igår slopade jag dunjackan och tog en liten tunnare. Jag lovar jag frös inte, det var jätte skönt väder ute trotts att det blåste som det gjorde.


Jag hade en ny tid hos sjukgymnasten igår. Vilket gick jätte bra. Vi har i stortsätt kommit på vad det är med mina ben nu. Jag fick springa på springband tills jag fick ont sen kollade Hanna (sjukgymnasten) hur benen såg ut och de var lika hårda som sten, vilket inte är normalt. Så tillsammans klockade vi att det började göra ont efter 30 sek och slutade 2 min efter att jag slutat springa.

Nästa steg  är nu att jag ska prova inlägg, och det sker redan onsdag nästa vecka troligtvis för då ska jag dit igen. Det känns bra att äntligen veta varför och vad jag kan göra åt mina ben, så att jag kan börja träna som jag vill och ge så mkt som jag orkar när jag inte har ont någonstans. Men samtidigt är det dyrt, änså länge har jag betalat 150 kr och nästa gång tillkommer 100 kr plus att inläggen kostar 500 kr om de passar vill säga. Förhoppningsvis kommer det vara värt det, för jag tänker inte gå runt med denna smärta längre nu. Då kapar jag hellre av mina ben!


Idag hade jag bestämt att jag inte skulle ställa en enda klocka och vakna helt av mig själv och känna mig helt utvilad trotts att jag hade mkt att göra. Blev inte riktigt som jag tänkt mig vaknade 8.30 men kände mig inte det minsta utvilad. så jag åt frukost, sen kröp jag tillbaka i sängen. Det resulterade i att jag sov från och till ända tills jag kände att jag inte kunde ligga kvar längre i sängen. Då var klockan 11.20 och jag hade gärna leget kvar hela dagen.


Så nu flera timmar senare, sitter jag fortfarande vid datorn och har inte gjort något vettigt på hela dagen. Dock har jag plockat fram skolböckerna nu i alla fall så jag hoppas jag får lite gjort innan det blir teven för min del.


Puss

 
 
Ingen bild

Sofia

9 mars 2010 21:28

funkar de så är de ju helt klart värt alla pengar! Jag hoppas det blir bättre för dig :)

 
Ingen bild

Jossan

10 mars 2010 22:26

Jag hoppas också verkligen, jag längtar efter att om några veckor kunna gå mina raska promenader i den takt som jag vill och mår bra av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards