Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Tiden går för fort!

Av Josefine - 27 maj 2010 19:13


Hej


Just nu rullar tiden ifrån mig känns det som. Allt går så himla fort nu när det börjar närma sig slutet. Det var ju nyss helg och imorron börjar en ny.


I fredags förra veckan var jag hos Ida O och tittade på så ska det låta.

För någon månad sen bokade Ida, Ida, Idas kompis Stina och jag in en ridtur på islandshäst. Jag var mycket tveksam till en början, men efter att ha pratat med mamma så bestämde jag mig för att ta chansen när den ligger framför mig.

Så i lördags morse vi 9 gav vi oss iväg ut utan för luleå till sylvias islandshästar. Morgonen för min del började hårt genom mkt pollen allergi ochöverkänslighet mot hästarna. Men efter lite allergitabletter så lättade det lite och vi blev tilldelade varsin häst efter vilka kunskaper vi hade. Vi blev en grupp på totalt 6 personer där 4 hade ridvana. Skit tänkte jag då måste vi alltså rida fullt ut, det går inte att lunka runt i 1,5 h. Men mitt första problem blev att komma upp på hästen, då jag skulle hoppa upp på hästen första gången tog jag för mkt sats och flög över hästen istället. Klarade mig smärtfritt och andra gången gick mkt bättre. Väl uppe på hästen insåg jag att min balans är världens dåligaste och jag blev rädd för vilket tempo vi skulle hålla och frågade ledaren, detta resulterade i att jag fick rida för mig själv. Det blev en resa upp på berget och långt in i en snårig skog, men jag hade jätte kul och efter halva vägen kände jag mig mer säker. Så även jag testade att öka tempot genom tölt och trav. Det var jätte kul och garanterat något jag kommer göra om. Nästa gång tänker jag dock rida med resten av gruppen. När man hoppade av hästen höll benen på att vika sig och träningsvärken höll i sig i 3 dagar där smärtan bara blev värre och värre. Så i måndags gick jag som en gammal 80 årig kärring.

Så ni förstår att min söndag bestod av att bara slappa.


I tisdags lämnades det slutgiltliga examensarbetet in och igår fick vi veta vilket annat arbete vi ska opponera på, så det ska jag ta tag i närmare på söndag.


I morgon är det dagen jag har väntat på i 1,5 månad, min familj kommer. De ska stanna hela helgen. Så imorron är jag den första som står på flygplatsen och väntar, den bär det av mot en dag med massor av aktiviteter. Lite shopping, rund vandring och resturang ska vi hinna med innan det blir lördag och det är dags för mig att avsluta min tid shälsovägledarstudent. Det är nämligen avslutningscermoni på lördag, där av den igentliga anledning till att familjen hälsar på. På kvällen är det bankett för min del, medan familjen får stanna hemma i min lägenhet och fixa lite med flyttpackningen. Sen på söndag är det dags för dem att åka hem igen, så de är bara här på en snabbvisit. Jag uppskattar det till tusen dock, har inte sett dem på 2 månader och att ta examen är en stor sak för mig. Lilla jag har faktiskt klarat en utbildning på högre nivå än gymnasiet, det är ju helt fantastiskt.   


Dock flyttar jag ju hem om 1,5 vecka så jag ser ju min familj ganska snabbt igen.


Så nästa vecka är det då dags, dagen som jag aldrig skulle komma. Jag har varit så nervös och drömt mardrömmar. Men när listan kom upp i onsdags var faktiskt jag och Gry med, så på torsdag nästa vecka ska vi stå till svars för vad vi gjort, tror det kommer gå super bra.


Avslutar detta inlägg med bilderna från ridningen:

Här är hästen jag red, Hera är namnet! Lite kurig var hon men vi blev kompisar till slut.   

  

Här har vi Stina, Ida och Ida efter ridturen! Visst ser de nöjda ut?


    

Innan vi ska bege oss ut och så här löjlig så jag ut i ridhjälm   


Puss

 
 
Ingen bild

Jennifer

28 maj 2010 11:13

Alltid skoj att testa något nytt :)

 
Malin

Malin

17 juni 2010 17:35

Josefine, SKÄRPNING! Jag behöver få veta allt, hur är det och hur är Bromölla? Kramar

http://malindberg.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

19 september 2010 11:12

Jag har sagt det förut men jag säger det igen; SKÄRPNING!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards