Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Bekymmer i paradiset

Av Josefine - 29 juni 2012 16:38


Hej


Idag skulle jag hoppat in och jobba 4 timmar på en förskola här i bromölla, men tyvärr går det maginfluensa så nästan alla barn var hemma så de behöve inte min hjälp idag. Så jag blev ofrivilligt ledig, känns surt för pengarna hade jag behövt, men samtidigt är det onödigt att jag ska jobba om jag itne behövs, då är det liksom inte roligt att gå dit, så jag ser fram emot när det ringer nästa gång och vill att jag ska komma och jobba. För det är himla kul att jobba på förskolan :)


Så dagen idag har bestått av absolute ingenting, ska sätta mig och skriva en handlarlapp öfr när sambon kommer hem är det dags för handling. Sen blir det en lugn kväll för imorron vankas det trädgårdsfest hos några kompisar och festen startar med fångarna på fortet lekar redan halv 11 på förmiddagen så det blir en lång men roligt dag tror jag.


Ikväll tänker jag överraska min kära sambo lite med chokladdoppade jordgubbar, för att muntra upp honom lite för han har varit på dåligt humör sedan i söndags och det verkar inte bli bättre, så frågan är om det är något jag gjort eller inte? Men ska han fortsätta så här så flyr jag hem till mamma och pappa några dagar och om inte det hjälper så är det kanske dags att börja omprioretera detta förhållandet för jag är så trött på alla bråk och sura miner hela tiden, att inte bli omhändetagen och mitt dåliga samvete över att jag i sort sett lever på honom och känner mig som att jag står i skuld till honom, men samtidigt är han så otroligt otacksam för det som jag försöker ge honom.


Överraskningen från alla hjärtans dag med kuponger han kan använda ligger fortfarnade bara i lådan och är inte använda,  nyckelringen han fick sitter fortfarande fast i sin förpackning.

Jag själv älskar överraskningar men blir inte överraskad så ofta, kanske för att jag samtidigt är ett kontrollfreak, eller så är det så att jag har en sambo som inte verkar så himla glad över överraskningar verkar det som.


Känns som att vi håller på att glida ifrån varandra innan satt vi alltid i soffan på kvällarna tillsammans, nu sitter jag i soffan och han spenderar sina kvällar vid datorn, jag går och lägger mig, medan han sitter kvar vid datorn och när han väl sitter vid teven med mig klagar han på vad jag tittar på eller sätter på något som han vet att jag absolut inte tycker om att titta på och ifall han lägger sig i sängen innan jag ha hunnit somna är det för att kolla på teven som är där inne, på något program som jag absolt inte vill titta på.


Tycker att jag anstränger mig för förhållandet, men kanske är det så att jag bara begär för mycket tillbaka, jag har inte så lätt för att visa mina känslor eller tala om vad jag vill, menmen livet är som det är och vi tar nog oss ur detta också!


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards