Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Josefine - 28 juni 2012 09:29


Hej


Den 13 juni var jag i Helsingborg på arbetsintervju för ett jobb osm butiksbeträde/butiksansvarig i en secondhand butik som ska öppna i Kyrkhult och de är ca 4 mil från Bromölla där jag bor. Jobbet är bara ett deltidsjobb som farmförallt kommer vara varannan helg.


Så detta jobb är kanske inte riktigt vad jag letar efter men det låter himla roligt och när jag var på intervju var vi ca 50 personer nu är vi nere på 10 personer och jag är fortfarande med i beräkningarna, så på måndag ska jag bege mig till Kyrkhult för att visa att mitt intresse fortfarnade är stort för jobbet och för att se butikslokalen. Så håll tummarna för mig, för även ett deltidsjobb är ett jobb och ger i alla fall lite pengar.


Var även på möte med arbetsförmedlingen i tisdags denna veckan och för hoppningsvis ser framtiden ljus ut för mig, för så fort jag gått mina 90 dagar som arbetslös kan jag få ersättning på 140 kr/dag och även få chansen att komma in på ett projekt som kommunen driver där man går utbildning i 6 veckor och efter det 6 veckor med praktik och i våras fick 60 % av de som gick med i projektet jobb efteråt, så jag är väldigt hoppfull.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards