Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Min midsommar

Av Josefine - 27 juni 2012 16:33


Hej


Lite uppdatering kan nog inte skada, först och främst hoppas alla hade ne bra midsommar helg. detta var min första lediga midsommarhelg på 5 år för alla andr år har jag antingen jobbat på kvällen eller tidigt morgonen efter.

I år konstaterade även jag ohc sambon att vi har inte så många vänner, eller han anser att han har tillräckligt men jag behöver fler för att jag vill hålla mig sysselsatt, för i år var vi inte bjudna någonstans utan satt hemma själva, vilket vi inte var så jätte glada för men det var ändå en helt okej dag/kväll.

Köpte jordgubbar och blommor på förrmiddagen sen var vi hemma hos mina föräldrar och åt jordgubbar vid 12 och sambon fick rycka ut på jobb så han försvann så jag följde med min mamma för att lämna min bror på en fest, sen gick jag till folketspark och kollade på det årliga midsommarfiandet innan jag gick hem för att ordna ill midsommarmaten, vi hade bestämt att vi skulle äta sill på dagen och grilla på kvällen, men när jag stod med förberedelserna för sillunchen så blev vi bjudna till sambons ena bror. Så efter att vi hade ätit och jag bakat efterrätt som jag tog med mig körde vi hem till sambons bror och möts av många flera människor än vad vi räknat med så efterrätten blev kvar i bilen. Vi åt god ma, de obligatoriska jordgubbarna sen körde vi och lämnade en blomma hemma hos sambons föräldrar, de var dock inte hemma men blev jätte glada när de såg blomman sen när de kom hem. Efter att ha lämnat blomman körde vi hem och åt stora delar av efterrätten själv, gick en lång promenad med hunden innan vi körde ut till havet och gick en promenad barfota i sanden längs stranden i härligt sommarväder och solnegång innan vi körde och kollade på lite hustomter och sen hem för att hoppa i säng, så det blev en helt okej dag trotts att förutsättningarna inte var så bra. Vi brukar ju som sagt vara bjudna på någon fest och brukar då ha jätte kul me denna midsommaraftonen var också helt okej trotts att det inte var någon fest.

     

Så här såg vårt midsommarfirande ut, jag hade även varit duktig och plockat blommor på dagen, tog tyvärr inte några bilder senare på kvällen. Fick en ros av min snälla sambo efter att jag själv hade köpt en blomma till mig själv, den ni se på bild 3 i krukan.


Dagen efter alltså midsommardagen spenderades med 1 års kalas, hur trevlig som helst trotts vissa missöden, men inget man dör av.


Hoppas som sagt att ni andra också hade det bra på midsommar och att resten av sommaren blir super bra.


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards