Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Jobbfri vecka, vårtecken och vårkänslor

Av Josefine - 25 mars 2011 08:44


Hej


Denna veckan har inte bjudit på något jobb tyvärr, så jag började min veckan med att slappa både måndag och tisdag, men fick dåligt samvete så var tvungen att göra något de andra dagarna i veckan. Men den största anledningen till varför denna veckan varit så seg är för att jag i fredags började känna av att en urinvägsinfektion var påväg. Det jag brukar göra när jag börjar känna av det är att köpa jokk tranbärsjuice och dricka det, men denna gången hjälpte det inte riktigt. Så i tisdags köpte jag provstickor på apoteket, för man kan faktiskt kolla hemma själv, vilket jag tycker är bra för då behöver man itne lägga pengar på läkarbesök i onödan. Men i onsdags när jag gjorde testet visade inget och det började kännas bättre, så nu känns det bra igen och jag hoppas jag slipper mer besvär.


Ni känner nog till min att göra lista, men jag kan nu meddela att jag faktiskt tagit tag i vissa saker och nu är några grejer gjorde och listan blir mindre.


Klippa flece filtar i remsor (2 filtar klara, 2 kvar att klippa)

Virka en tidningskorg av de klippta remsorna

Fixa ny musik till mp3 och lägga över musiken

Göra klart fotoalbum med bilder från Luleå

Sortera och spara skolgrejer från Luleå och de senaste kurserna

Ta tag i min tidningshög, med olästa tidningar

Se om datorn går att fixa

Kolla fel på min externa hårddisk


Igår fickade jag mina skolgrejer, så nu är det en otrolig lättnad jag känner, när jag ser att min hög på skivbordet är borta. Jag la ner 4 timmar på det igår och jag har nu slängt att jag inte behöver, sparat ner det som kan vara bra att ha och sorterat upp saker jag kan ha användning av i framtiden. Jag hade planerat att lyssna på ett par gamla föreläsningar, men jag var för sent ut och de fanns inte längre tillgängliga, men det gör inget, fick högsta betyg i den kursen, så tror inte jag missade något på de förreläsningarna. Hade även tänkt tömma min mail och skolforum från luleå, men när jag tittade närmare på det är det inget jag saknar så därför hoppar jag det också.

Eftersom jag var riktigt i städ och sanerings tagen igår passade jag även på att flytt städa lite på mitt rum, genom att städa i alla skåp och lådor för att göra mig av med grejer som jag inte använder eller som bara är skräp.


Så jag kände mig så duktig igår, bra jobba till mig!!!

Jag hade inte tänkt dra ner på tempot idag nu när jag äntligen fått upp tempot, så idag blir det dammsugning, betala räkningar och hjälpa brossan med skolarbete. Innan det är dags för storhandling med Alexander och sen packa väskan för att spendera helgen hos Alexander, ska bli så skönt att flytta sen så man slipper detta flängade fram och tillbaka.


På lördag drar jag och mamma till Malmö för den årliga symässan, som jag längtar, det var några år sen vi var där sist och det brukar var en super bra mässa med massa roliga grejer så det ser jag fram emot.


     


Här har ni lite vårtecken, ni som bor i norrland och läser min blogg, hoppas ni inte blir avensjuka, men som max denna veckan har vi haft 16 + :P

Blommorna börjar komma fram och jag njuter till fullo, våren kom precis lagom tycker jag för nu kan jag ju verkligen njuta av min nya jacka, som ni kanske vet så var det en jacka jag verkligen ville ha och så äntligen hittade jag den på nätet, jag hade kunde tänka mig antingen en lila eller en grön och så här ser de ut:

   

Men den lila hade jag kollat på först och fastnat för så det var den det blev till slut och jag har ju lovat en bild så här kommer en:

 


Kommer säkert flera bilder senare i vår, men nu har ni fått en uppdatering i alla fall. Och jag ska fortsätta njuta av våren, som idag tyvärr inte bjuder på någon sol, men vad gör det när det är skönt väder i övrigt. Jag älskar våren!


Nu ska jag börja min dag med att träna, för jag har faktiskt börjat träna igen efter 4 veckors fot vila, visst det är inte skönt  att träna, det gör riktigt ont i foten men jag vägrar låta foten styra mitt liv, så nu ska jag försöka komma igång igen.


Avslutar detta inlägg med att önska Sofia grattis på 22 års dagen och hoppas hon får en bra dag.


 

Grattis Sofia   


Puss

 
 
Ingen bild

Sofia

1 april 2011 14:27

Åh tack så mycket :D Dagen blev väl inte riktigt som tänkt, men de kommer ju fler födelsedagar :P
Hoppas allt är bra med dig! :) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards