Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Josefine - 15 mars 2011 16:01

Hej


Det blev jobb både torsdag och fredag förra veckan, vilket jag var väldigt glad över. Jag trivs med alla barnen och personalen så jag jobbar mer än gärna, men jag jobbar också så mycket som möjligt för att jag vill ju tjäna pengar, just nu har jag ingen inkomst allas och pengarna jag jobbar in nu kommer inte förrän  i april, men jag jobbar på för att det ska bli en lite slant av det. Har jobbar både igår och idag också, så det märks att man är inne i systemet nu. Så jag har fortsatt jobba 2 dagar i veckan, men det känns som om denna veckan kan bjuda på flera dagar. Eftersom jobbande har börjat komma igång har många av mina små projekt som jag har för att roa mig fårr ligga på hylla lite.


Projekt som jag har:


Klippa flece filtar i remsor (2 filtar klara, 2 kvar att klippa)

Virka en tidningskorg av de klippta remsorna

Fixa ny musik till mp3 och lägga över musiken

Göra klart fotoalbum med bilder från Luleå

Sortera och spara skolgrejer från Luleå och de senaste kurserna

Ta tag i min tidningshög, med olästa tidningar

Se om datorn går att fixa

Kolla fel på min externa hårddisk


Detta är ungefär listan just nu, sen tillkommer det massa som ska fixas inför flytten, mne många telefonsamtal och sånt ska Alexander fixa så just nu är det inte så mycket att göra på den fronten.


Men vi har ju köpt vårt fina köksbord, men jätte snygga skinnstolar, som vi bestämt att vi inte ska börja använda förrän vi flyttat så vi får väl se om vi håller oss så länge eller om vi fuskar. Tänkte berätta för er varför vi köpt bårde matta, köksbord och stolar redan nu och inte väntat till närmare flytten för det är ju ett tag till vi flyttar. Fick också reda på igår att vi nog inte får flytta in förrän efter 1/5, vilket är en söndag och det gör ju att det kanske blir framflyttat till helgen efter, för vi båda jobbar ju, så flytta på veckan blir nog ganska problematiskt.

Men vi får se närmare sen vad de säger, vi har även inte fått något klart besked om det är någon som ska flytta in i Alexanders lägenhet och när de i så fall flyttar in. Men i alla fall så köpte vi vårt köksbord och stolar på broby outlet här nere i skåne, första anledningen var att vi fick ett mycket bra pris på bordet (1495 kr, annars hade det kostat upp mot 2000 kr eller över). När man då får ett så bra pris så måste man ju slå till och bordet kunde ju inte stå där i affären i över 1 månad till och eftersom de även hade skinnstolar billigare här än vad vi kollat innan så fick det bli dem med. Vi fick även med oss en fin tavla och en vas, som vi båda blev kära i.

Sen var jag iväg för några veckor sedan med mamma, där ett företag som åker runt i Sverige hade utförsäljning, så istället för att köpa en matta för över 2000 kr, fick jag 2 st för 1134 kr. Vi har även varit iväg, på ett ställe här hemma som heter Eko, en stormaknad som har allt från livsmedel, till lampor och verktyg. Så där passade vi på att köpa lite krukor, handdukar och lite annat smått och gott. Vi har ju mycket sen tidigare men man vill u ändå ha lite nytt, så det som vi i stort sätt saknar nu är gardiner och lampor. Det är lite knepigt med en lägenhet som har 4 fönster och 3 fönster är i samma rum och sitter brevid varandra, det gör att det inte riktigt passar det som man haft innan. För nu har Alexander 3 fönster och bara 1 i varje rum vilket är lättare att inleda, då kan man ju ha olika, men nu ska vi ha samma i 3 fönster i den nya lägenheten, och då funkar inte riktigt det gamla, men samtidigt är det saker man kan köpa när man flyttat. Men hittar man någon grej då och då till billigt pris kan man ju passa på.

För vi har just kommit på att det kommer bli dyrt att flytta, det ska göras adressändring, telefonen ska flyttas och det är inte billigt, sen ska man kolla upp el och elbolag, för att få det bästa och billigaste, sen ska man även kolla försäkringar, för det nuvarande kanske inte är lika bra till den nya lägenheten, mycket att tänka på och mycket som ska fixas, det är itne bara till att flytta.

Men det får vila lite tills vi närmar oss flyttdatum.


Vi har också lyckats sälja Alexanders gamla matrumsmöblemang så nu har vi köksbordet, en byrå coh några mattor som vi också ska bli av med. Får se hur det går, annars är det inte hela världen om man får ställa det i förrådet på den nya lägenheten.


Nu tror jag att jag har fått skriva av mig tillräckligt, för detta blev ett långt inlägg, ska försöka ta tag i det där med musiken nu, men måste nog först ut med hunden, ska också se om jag kan fixa lite med mina länkar på bloggen, för jag vill lägga dit några nya sen är det andra som ska ändras eller tas bort. Det är jobbigt att inte komma raka vägen till en blogg utan måste klicka sig vidare hela tiden.

Menmen i alla fall, det jag hinner göra det hinner jag, annars får det vara till en annan dag, tror inte jag blir sönder stressad av att låta grejerna vila lite till.


Avslutar detta inlägg med ett Grattis till Ida och Sami som fått en liten super gullig Alda i lördags, hon är så söt och jag önskar jag bodde närmare så jag också kan få träffa henne, men jag ska ha som mål att hinna upp och hälsa på innan hon är 1 år gamla.


Puss på er

Ovido - Quiz & Flashcards