Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Josefine - 9 mars 2011 14:50

Hej


Dagarna rullar på och det händer lite saker hela tiden så jag håller mig sysselsatt trotts att jag inte har något fast jobb. Får ju säga fast jobb eftersom jag har ju faktiskt lite extra jobb numera.


Eftersom jag håller mig sysselsatt hela tiden med nya idéer och nya projekt visste jag inte vad inlägget skulle få för rubik så det fick bli onsdag för det är ju faktiskt onsdag idag.


Meningen var att jag skulle skriva reda förra veckan, men det är jobbigt att jobba då man är van vid att ta det lugnt så jag var helt slut.


Som sagt har jag ju fått jobb som vikarie inom förskolan i kommunen, det är meningen att jag skall ha ringt runt till de olika förskolorna för att få komma dit och presentera mig, men faktiskt är det så att jag inte har hunnit det. Förra veckan jobbade jag onsdag och fredag, det var jätte kul, första dagen var lite tröttsam och fredagen var jag nojjig över blöjbyten men det gick bra tillslut och denna veckan blir det jobb torsdag och fredag, så man kan säga att jag jobbar på 25 % just nu. Det är himla kul och jag trivs både med jobbet och med att få vara sysselsatt.


Trotts att jag har mitt vikarie jobb så måste jag ändå söka andra jobb, så igår sökte jag ett jobb i en livsmedelsbutik som behövde mer personal, jag hittade även några massage jobb och ett annat inom hälsa som lät intressant så jag tänkte jag ska söka dem med. Fast ett dilemma har jag, och jag tänkte ni som läser kanske kan hjälpa mig. För helst vill jag ju ha ett fast jobb som jag trivs med och som jag vill jobba med några år fram över, men nu har jag vikarie jobbet som gör att jag jobbar lite då och då och man får ihop lite pengar. från och med juni vet jag till i stort sätt 99 % att jag har sommarjobb och det är ett jobb som ger mycket pengar, men som tyvärr är påfrestande och som tar slut i augusti. Jobben som jag planerar att söka är hel- eller deltidsjobb som antingen börjar nu med det samma, senare i vår eller efter sommaren men som ger mindre pengar. Just nu är det pengarna jag har fastnat vid, eftersom jag vet att mitt sommarjobb ger mycket pengar så jag till och med kan spara lite, men att de andra jobben bara ger mig pengar så jag klarar av att leva. I och med att jag ska flytta snart vill man ju försäkra sig om att man har pengar så man klarar sig.

Jaja, jobben ska jag söka i alla fall! sen får jag se hur det blir.


Vidare till nästa ämne.....min onepiece kom i onsdag förra veckan och jag är super nöjd och glad över den. Jag lever i den    Alla borde köpa en sån.

  

Här har vi precis fått dem och så här blev det. Robin är jätte glad över sin och de är så mysiga, så mysiga så Alexander provade min.


     Så jag bjuder på dessa 2 bilderna också!


Vill även visa er att det inte bara är jag i familjen som skadar fötterna

   Detta är Robins fot efter att ha spelat fotboll i söndags! Hans gick inte lika illa som mig men ser mycket värre ut, min fot ha nu lagt sig och jag håller på att träna upp den.


Lite uppdatering på hur det går med flytten ska ni med få, nu är ju mattor inköpta, det vi nödvändigt behövde och i helgen blev även ett bord med 4 stolar inhandlat, så nu är det viktigaste klart. Nästa steg är att sälja av lite grejer som alexander har, men som tyvärr inte får plats eller passar in i lägenheten, så igår la jag in lite annonser på blocket och det verkar som att folk redan är intresserade, så hoppas vi får det sålt innan vi flyttar, för till helgen är det bara 6 veckor kvar, för vi vill försöka flytta runt påsk som man är ledig och folk kan hjälpa oss.


Ni får bilder på grejerna sen när vi flyttat till den nya lägenheten, tills dess får det stå nerpackat.


Nu ska jag fortsätta mitt jobbsökande!


Puss



Ovido - Quiz & Flashcards