Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Jag drömmer om lyx

Av Josefine - 14 juni 2012 13:11


Hej


Idag har jag varit på möte med arbetsförmedlingen och faktiskt fått upp hoppet lite om att inom snar farmtid faktiskt komma ut på arbetsmarkanden och få ett jobb som inte bara är tilfälligt.

Intervjun jag var på igår det jätte bra, känns som jag har en stor chans att få det, dock är det bara ett deltids jobb, men pengar är alltid pengar.


En sak som jag är säker på nu är att jag behöver skaffa mig jobberfarnehet och inte studera mer och det höll min handledare med om. Det är så skönt att komma till arbetsförmedlingen och få träffa någon som man känner vill hjälpa en och som inte bara ser en för en i mängden.


Trotts att hoppet finns att ekonomin snart ska repa sig och bli stabil finns samtidigt oron att den kan gå totalt i botten innan den repar sig, men det är bara att hoppas och hålla tummarna, vara positiv och acceptera de pengarna som faktiskt kommer in.


Som titelt säger drömmer jag mig bort lite just nu och lyx för mig är säkert inte samma sak för mig som för många andra som har jobb eller på ett eller annat sätt får in lön på kontot varje månad.

Det är lite just nu som behövs för att jag ska känna att det kännas lyxigt.


Gå på bio

Hitta på någon form av aktivitet med kompisar

Bjuda vänner och familj på middag

Kunna handla vad jag vill i affären när jag handlar mat

Kunna köpa lite nya kläder då många är förstora

Jag vill kunna gå ut och äta på resturang en gång

Jag önskar mig en ny telefon, fick ett jätte bra erbjudande på telefon idag som jag tyvärr måste tacka nej till för att jag inte har råd att betala 50 kr mer i månaden.

Jag vill åka upp till Luleå och hälsa på mina kompisar som jag inte träffat på 2 år

Jag skulle vilja åka på en weekend i Stockholm

Jag skulle vilja åka utomlands över nyår för att kunna fira min och sambons 5 årsdag, vi har inte firat en enda årsdag sen vi blev tillsammans. 

Vi skulle behöva en ny bil som är säkrare och mer ekonomisk än den vi har


Detta är min önskelista detta är vad jag skulle vilja kunna köpa och göra resten av året, men som ekonomin hindrar mig att göra om jag visste att mitt liv skulle se ut så här förra sommaren skulle jag gjort allt då, för då fanns pengarna, men som jag sparade för att jag skulle kunna hitta på dessa sakerna sen, men nu har alla sparpengar gått åt att leva på istället.


Jag vet att vissa av dessa saker kan inte andra människor göra någon gång i livet, men detta är lyx för mig och det är vad jag vill göra för att jag ska å bra.


Mitt mål är att kunna beta av listan efterhand men dock blir den säkert väldigt förseand och då menar jag försenad flera år framåt.

Men sånt är livet!!!

Just nu lever jag på hoppet och lyckan över att ha träffat en av kompisarna från Luleå efter över 2 års tid. För igår när jag var i Helsingborg passade jag på att träffa Underbara älskade Kristofer och det är så underbart att träffa honom för att tar livet som det kommero hc bara njuter, måste lära mig av honom! Trotts att det gått över 2 år sen vi sågs sist så kändes det som vi sågs senast iförrgår och att vi hållit kontakten hela tiden.


Så detta var vad jag hade och säga idag


Puss på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards