Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Livet är hårt och inte en dans på rosor

Av Josefine - 12 juni 2012 10:04


Hej på er


Jag är en person som koncentrerar mig på en sak i taget och gör det med hela mitt hjärta men mitt liv blir lite kaos när jag måste koncentrera mig på flera saker samtidigt och gör alla helhjärtat, för jag gör aldrig något halvdant.


När jag fick jobbet ville jag gör det så bra som möjligt att mitt fokus på viktminskningen, träningen och maten blev lidande. När jag sedan blev av med jobbet igen mådde jag dåligt och skämdes över att inte ha klarat av jobbet, vilket gjorde att jag sket i allt, brydde mig inte om hushållet, inte sambon, inte hunden inget. Jag gick bara och väntade på den där dagen då allt skulle vända, då saker och ting skulle gå min väg, då allt skulle lösa sig och jag skulle få energin tillbaka. Jag har nu konstaterat att man kan inte bara gå och vänta på den dagen för den dagen kommer inte.


Den dagen kommer när man bestämer sig, den dagen kommer när man bestämmer sig för att stiga upp på morgonen och motarbeta tröttheten, den dagen kommer när man bestämmer sig för att man ska må bättre, den dagen kommer när man inte accepterar att man mår dåligt. Livet blir aldrig bättre än vad man gör det till och för 2 dagar sedan var jag trött på att må dåligt, ha dåligt självförtroende och dålig självkänsla och gå runt och känna att alla andra har det så mycket bättre. Jag accepterar inte att må dåligt och jag vill verkligen inte gå runt och må dåligt över att vara avensjuk på all andra som har det bättre för så är det inte. Jag måste leva mitt liv så att jag mår bra.


För 2 dagar sedan tog jag tag i träningen, hushållet och maten, jag håller på att hitta tillbaka till rätt bana, men måste intala mig själv gång på gång att jag inte accepterar att må dåligt och att livet inte blir bättre än vad jag gör det till för att jag ska fatta det.

Jag har många gånger trott att någon annan kan lösa mina problem och bekymmer tex en psykolog eftersom jag många gånger känt mig deprimerad, men det är för att jag påverkas av allt som göra och sägs runt omkring mig och att jag går och väntar på att det en dag ska bli bättre.


Igår var maten i stortsett bra, några felsteg som jag kunde hoppat över man jag kämpar vidare mot mitt sockersug.

Tränade core i 45 min och sen sprang jag i 30 min så idag känns det i kroppen.

Ikväll är det möte med xtravaganza så då hoppas jag att jag ska få lite ny motivation att fortsätta min resa.


Tungt inlägg, så nu avslutar jag med att säga att jag ska på en arbetsintervju i morgon så håll tummarna.


Puss 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards