Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Super mysig helg och Alla hjärtans dag!

Av Josefine - 14 februari 2011 22:15


Hej


Har suttit och läst lite gamla inlägg och måste säga att jag tycker min blogg var mycket intressantare innan, så jag ska försöka hitta tillbaka till det där. Nu går min blogg ut på vad jag gör varje dag men innan var det mer tankar och funderingar inblandade och nu när jag ser tillbaka så saknar jag det lite. Jag vet inte med er, ni den lilla skara som läser bloggen. Men det är ju jag som bestämmer och jag som styr. Har också börjat inse att min blogg nog inte kommer bli något stort, 5 läsare om dagen är inte så mycket, men det är skönt att veta att det i sortsätt bara är folk jag känner som läser den. dock skulle det ju inte skada att får lite respons som komentarer någon gång ibland!


Nej, nu till min underbara helg. Min helg började i fredags med blommor och bio, som var min alla hjärtansdagpresent från Alexander. Vi tittade på love and other drugs och jag tyckte faktiskt att den var jätte mysig och härlig. Passade perfekt denna helgen.

Lördagen bjöd på lång sovmorgon, mys, promenad, lite träning och lyx middag till melodifestivalen. Ni som brukar läsa min blogg och som känner mig vet säkert att jag hejade självklart på Sanna i läördag, och bra låt var det och bra gick det. Heja släkten!!!!

Tyckte melodifestivalen var riktigt bra i lördags med många bra låtar, synd att inte elektisk gick vidare, för den gillade jag. Och den blev ju inte sämre av att hon som sjöng den var från mina trakter.

Söndagen bestod också av mycket mys, lång sovmorgon (kan tillägga att detta var första helgen på länge då inget var inplanerat och då kunde man passa på att bara slappa), promenad, träning och bakning.

Så helgen bestod i stora drag av MYS, vilket massade perfekt och var väldigt efterlängtat då tiden inte riktigt räckt till den senaste tiden. Så min alla hjärtans dag var lång, den började i fredags kväll och avslutas nu.


Idag började jag dagen med att baka en cholkadfudgetårta och sne körde jag hem till mormor och morfar för att bjuda dem, det var ju alla hjärtans dag, men jag skulle även hjälpa dem med datorn. Jag blev kvar där hemma i några timmar så när jag kom hem var hela familjen hemma och efter promenad med hunden och handling med mamma blev det även fika med familjen, visst är jag snäll?

Att jag bakat verkade uppskattat och fick bara positiva komentarer.


Nu ikväll har även alla vänner fått en fin hälsning så de vet att jag saknar och tycker om dem super mycket. Om ni läser mitt inlägg från förra årets alla hjärtans dag så vet ni att jag älskar denna dag och för mig känns det nästan som julafton. Denna dag handlar inte om att man måste ge varandra en massa grejer, kärlek är inte materiell den är emotionell. Jag tycker jag är kärleksfull året runt, men idag finns det ingen som kan tycka jag är jobbig då det är en dag att verkligen visa vad man känner. Jag tycker det är bra att det finns en speciell dag, många är dåliga på att visa för nära och kära hur mycket de betyder.


avslutar mitt inlägg i vanlig ordning med lite bilder!


    

Mina super fina blommor jag fick!


  

Kärleksfull frukost!


       

Mys, mys, mys, mys! (ursäkta att bilderna är lite på fel håll!)


  

Mamma var super snäll och har sytt nya gardiner till mitt rum, det belv så fint och så snyggt.

   Denna bilden ser ni lite av hur mina gamla gardiner såg ut, det blev som ett nytt rum med de nya gardinerna.  


    

Måste bara avsluta mitt inlägg med dessa bilder, eftersom jag är så envis får min pojkvän ge sig många gånger och här har ni bevis på vad han får stå ut med för galenskaper. Hehe   

Mina ögonfransar är ganska korta och inte speciellt böjliga, detta har lett till att jag varannan eller var tredje månad permenentar jag mina ögonfransar. Jag är dock väldigt avensjuk på min kära pojkvän som har väldigt långa ögonfransar och perfekt böj, så jag tjatade mig fram till att måla hans ögonfransar och här har ni resultatet, visst blev han fin? Tror han hade hade varit en väldigt söt tjej?! hehe   


Puss på er och hoppas ni haft en bra dag


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards