Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Josefine - 17 februari 2011 21:02


Hej


Idag hade jag 3 saker jag skulle göra, jag skulle städa toaletten, diska upp disken som fanns och skriva klart min labraport som skulle varit inne för mycket länge sen. Trotts att jag kände att jag hade planerat bra för att hinna med allt, blev ändå bara en av grejerna klara och det var det tråkigaste, nämligen toaletten, mamma blev dock jätte glad. Så nu har hon ett rum mindre att städa inför lördagens kalas.


I min familj har vi en väldigt lång och stor process inför kalas firande, det ska städas och bakas (mamma anser att man ska baka kakorna och inte bjuda på några köpekakor då det är kalas), det ska fixas mat och tårta. Så ni förstår säkert att det tar ungefär en vecka att fixa till allt så allt blir bra. Jag trivs väldigt bra med våra traditioner, jag tycker det är kul att baka och tycker också att det är roligare att bjuda på fika och mat man gjort själv än det man köpt.


Disken som jag också skulle diska upp innan mamma slutade jobba vid 17, blev kvar och mamma diskade den själv innan hon ställde sig óch bakade 2 sorters kakor och helt plötsligt fick jag väldigt dåligt samvete och tyckte att jag var jätte lat, trotts att jag faktiskt varit väldigt duktig denna veckan, genom att baka 2 dagar, damsuga och städa toaletten. Men tydligen gör jag inte tillräckligt eller saker tillräckligt fort för trotts att mamma inte orkar så gör hon grejerna själv ändå.


Menmen, nu är läget som det är och kanske är det bäst att hon får göra lite själv så det blir som mamma vill.


Labrapporten ska jag försöka skriva klart imorron, men köra farmor står på schemat imoron, och det kan ta en halv dag. Så jag får se vad morgondagen bjuder på. Jag hoppas mest på att får ett paket med posten, min onepiece är riktigt efterlängtad.


Sen längtar jag så jag håller på att dö tills tisdag, då jag och Alexander ska kolla på en lägenhet, som jag så gärna vill ha. Men vi får se om det går att få ihop ekonomiskt och praktiskt, men jag hoppas hoppas hoppas. Om det blir som jag vill så flyttar vi ihop den 1 maj. Så jag håller tummarna att lägenheten är så fin som jag tror att den är och att allt går ihop sig.


Nu ska jag fortsätta titta på svensk maffia, innan jag ska krypa ner under täcket och fortsätta läsa boken hungerflickan.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards