Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Josefine - 21 februari 2011 21:42


Hej


Hade tänkt gått in i helgen och skriva men det kom lite saker ivägen som jag kommer förklara för er.


Min fredag var inte så produktiv, myste mest på hela dagen. Kvällen och natten spenderasdes hos Alexander, det var meningen att jag skulle sova där hela helgen men så blev det inte.


Lördagen betydde att denna kille fyllde 18 år

  

Så grattis i efterskott kära bror, nu börjar han bli stor. Inom en snar framtid har han körkort,vilket betyder inte så mycket tillgång till bil för min del. Så i lördags cylkade jag hem för att hjälpa mamma med alla förberedelser till kalaset som ägde rum på kvällen, för Robin skulle spela match på dagen, och det belv en bra start på säsongen för hans del i den nya klubben. Det belv 2 mål och de vann med 4-0. Så bra spelat och grattis. Jag passade även på att träna lite på dagen så jag skulle få plats med lite tårta och kakor på kvällen.


Kvällen kom och det gjorde också gästerna, en lite skara med ack så trevliga. Min lille bror hade önskat sig pengar och det var vad han fick också av alla utom mig, av mig fick han detta fina paket som jag är väldigt solt över

   Det innehöll en lapp där det stod att hans onepiece som han så gärna vill ha, är försenad och kommer förhoppningsvis senast på fredag. Gissa om han blev glad, men självklart lite besviken över förseningen.


Efter presentöppning var det dags för mat ohc det bjöds på skinkfrestelse, så är som jansons frestelse som man har på julbordet fast med skinka i istället, otroligt gott och alla åt sig super mätta. Eftersom alla var så mätta väntade vi med kakorna och tårtan en bra sund och undertiden skulle jag och Alecander ut och gå med kompis så länge, för han hade inte fått sin långrunda. Dock hann jag bara ner för trappen innan jag trampade snett och blev liggade där skrikande, alexander fick hämta mamma och pappa, de 3 bärde sen in mig igen. Liggandes i tvättstugan med fruktansvärd smärt, så ont att jag skakade i hela kroppen, konstaterades det att denna gången kan det nog ha gått illa. Men efter 30 min på golvet i tvättsugan, satte jag mig upp, fick krykor för att kunna ta mig fram och blev sittade i en stol. Tryckte i mig lite alvedon för den värta smärtan och efter ytterligare en stund slutade jag skaka, det bestämdes att sjukhus måste uppsökas, men jag ville inte missa melodifestivalen och vi ville inte bara slänga ut gästerna, så kalaset fortsatte med kakor och super god tårta till melodifestivalen, lagom till det var slut hade alla gästerna gått. Så mamma och Alexander packade in mig i bilen och körde mig till sjukhuset. Väl framme där fick det letas upp en rullstol till mig och sen började väntan, en väntan som vi trodde skulle bli lång, men som totalt slutade med 2 timmar. In i ett rum med 2 sköteskor som försökte reda ut vad som hänt och ge mig smärtstillande som jag inte tålde, men efter 20 min inne i rummet fick jag panodil istället och Alexander blev min närmaste anhörig. Efter det upp till röntgen för lite misshandel, för att sen ner i väntrummet igen och vänta på läkaren som gick ett varv runt sjuksängen medan han berättade att inget var brutet (skönt) och att jag skulle få gå med stötstrumpa i 3-4 veckor. Sen körde vi hem igen, och jag blev nerbäddad i sängen av min underbara Alexander som sedan cyklade hem till sig för att återvända hem till mig på söndagen, men värktabletter och allt jag behövde. Han är så gullig, han satt med mig hela dagen, för att bara vara sällskap. Hela söndagen spenderade jag med att träna så jag skulle slippa kryckorna och lagom tills jag och Alexander skulle på nästa kalas kunde jag gå utan dem.


Söndagen var för övrigt pappas födelsedag, så grattis i efterskott på 47 års dagen säger vi till han.

  


      

Här har ni bilder på min väldigt stora fot och ben, men även bilder på en Josefine som har ont men som ändå försöker hålla humöret uppe.


Just nu sitter jag med foten så här:   I en span, med grönsåpa, det hjälper mot svullnaden.


Annars har jag inte gjort så mycket idag, försöker träna upp foten så jag kan gå så normalt som möjligt, ska nämligen på anställningsintervju imorron och då vill jag inte se ut som en invalid. Men dagen har mest spenderats framför datorn.


Bjuder även på lite bilder på min hund som tycker det är jobbigt att jag inte kan gå som vanligt och vill ha uppmärksamhet hela tiden, men han tycker även synd om mig och vill gärna mysa med mig också. bjuder även på en bild på min supersnygga, jätte gulliga och omtänksamma pojkvän som gör allt för att ta hand om mig. Förutom idag då han var tvungen att jobba.


         Första bilden är tagen innan jag skadade foten, bilden på Alexander är tagen i lördags kväll efter jag skadade mig och bilderna på kompis är tagna i eftermiddags då han tyckte jag var tråkig som bara låg i sängen hela tiden.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards