Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Rastlös till tusen.....

Av Josefine - 2 februari 2011 17:04


Hej


Rastlös är bara förnamnet på vad jag är, jag är inte en person som trivs med att vara sysslolös, jag är en person som vill att det ska hända saker hela tiden.


Jag väntar på svar på min tenta, och om den är godkänd är det bara en labbraport som ska lämnas in sen är jag officiellt arbetssökande, arbetslös låter så deprimerande.


Satt och kollade jobb igår och insåg att det finns i alla fall inga inom mitt yrke om jag inte vill flytta till Oskarshamn, Örebro, Umeå eller Luleå och det är inget jag känner för att göra just nu.


Jag har fördrivit de senaste 3 dagarna med att plocka lite på migg rum, städa, diska, kolla jobb, träffat mormor och morfar och gått många promenader med hunden. Stackare hund så får ut och går varannan timme bara för att jag inte har något annat för mig. Påtal om det så ska jag nog ta med honom på en promenad till nu.


Imorron åker jag till Malmö för att vara hårmodell, ska bli kul, vi får se hur resultatet bli, men jag tror det blir bra. sen tänkte jag ta en shoppingrunda i Malmö också, när jag ändå är där och även om ekonomin inte tillåter.


Annars får jag väl fortsatta att plocka här hemma, men jag kan ju inte göra allt på en gång, då har jag ju inget att göra sen. Men jag kan ha ett jobb på gång efter att polisen granskat mig klart, vilket skulle ta ca 2 veckor, så årse när jag får svar tillbaka.


Nej, ska hjälpa brossan söka sommarjobb också så får nog ta den där promenaden nu. Ja, jag vet att han snart är 18 år, men pappa och mamma tror inte han klarar det utan min hjälp och då är jag snäll och ställer upp.


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards