Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Josefine - 7 juli 2012 14:46


jag är personen som många känner men ingen vill umgås med.


Hej


Jag är en väldigt social person och älskar att umgås med andra människor, gå på middagsbjudningar, fester och bara träffa härliga människor. Men vad tycker andra personer om mig?


Jag har alltid varit en person me få vänner och jag är alltid personen som måste ringa eller jaga för att det ska hända något, jag har aldrig varit dem typen som personer jagar för att de vill umgås utan det är alltid jag som gör det.


Tidigare i mitt liv har det funnits stundet då jag tyckt att det varit jobbig och jag känt mig utanför men med tiden som man blivit äldre så förstår man att människor inte alltid har tid att umgås och har fullt upp med sitt eget liv, de personer som jag umgås mest med nu när jagä r äldre är lätträcknade på en hand och har fullt upp med barn, jobb, fanilj eller andra vänner och bekanta.


Det står väldgit klart för mig nu när jag sitter här med halva sommaren kvar farmför mig att jag inte har så många personer som ajg umgås med och de få jag träffar, träffar jag inte så ofta och får jag oftast jaga för att få träffa.

Och självklart är det så att alla har egna liv och vill göra olika saker på den lilla lediga tid de har, men jag som nu har jätte mycket ledig tid har ju inget att hitta på!


Igår när jag och sambon var inne på killebom så kollade vi på Amanda Fondell och sen gick vi bara runt på gatorna som alla fjortisar också gjorde och då kände jag mig lite ensam, det hade varit så mycket roligare och träffas ett gängo ch kanske sitta i ett öltäl och ta en drink, men istället hängde vi på tivolit, men kramdjur, spel och chokladdjur innan vi lämnade tidigt för att köra hem och krypa ner i sängen.


Det sägs ju att livet inte blir bättre än vad man gör det till, men just nu känns det som att jag inte kan påverka det, jag kan ju inte tvinga personer att umgås med mig. Jag sitter och funderar på om jag ska skaffa mig en hobby eller fritidsaktivitet är jag kan träffa nya människor och kanske hitta den där absolut bästa kompisen som jag i stortsätt aldrig haft, tur att jag har min sambo dock som älskar att umgås med mig   


Nu ska jag nog söka lite jobb, eller läsa någon bok, kanske städa eller köra på en roadtrip och se om det finns någon som vill ha besök i detta regninga väder.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards