Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Josefine - 6 juli 2012 15:29

Hej


Idag har jag jobbat på förskolan 4 timmar så det jag gick miste om för några veckor sedan tog jag igen idag, ska jobba på fredag nästa vecka också fast då blir det faktiskt lite mer timmar, jag bara älskar det. Barnen är helt underbara och härliga så jag trivs som fisken i vattnet, men det är väldigt påfrestande så efter jobbet så tog jag mig en powernap på 30 min så nu är jag fit for fight igen.


I måndags var det dags för intervju 2 på butikspersonaljobbet jag sökt i kyrkhult, men det blev tyvärr inställt pågrund av sjukdom så i onsdags körde jag till kyrkhult istället och det kändes jätte bra att få se butiken och träffa några av de andra sökande och jag tror jag har en god chans att få det jobbet faktiskt, så håll tummarna.


Har hittat lite flera jobb som jag ska sätta mig och söka, sökte ett jobb igår som receptionist, är iofs inte kvalificerad men jag tycker det verkar vara ett roligt jobb som kan passa min personlighet. Så jag söker vidare efter jobb och hoppas på napp. För det jobbet i Kyrlhult är bara på deltid så jag behöver ju ett till i så fall.


Denna veckan har jag haft mycket för mig och verkligen njutit av livet, i måndags körde jag upp till svärföräldrarna och hälsade på. I tisdags hade jag min lilla favorit här en liten kille som heter Alexander som jag känt ända sedan han föddes,dock börjar han bli stor nu, men han tycker jag är lika rolig för det så vi spenderade en hel dag tillsammans med att mata änderna, äta glass, lek i lekparken ut och gå med hunden, äta tacos och spela tevespel bla.

Min onsdag bjöd som sakt på arbetsintervju och marknadsbesök och gräsklippning, träffasde massor av trevliga människor och då trivs jag som bäst.

Igår fick det bli en slappedag med massa tevekollande på repriser. Idag har jag först jobbet, hann träna innan jobbet också, sen en powernap och promenad med hunden och nu kör jag nog in till Sölvesborg där killebomdagarna pågår och sambons brosdotter ska uppträda med sin dansgrupp, sen får vi se vad kvällen och resten av helgenkan ha att bjuda på.


Förra helgen med fångarna på fortet vara skit kul, men det var nog den varmaste och soliaste dagen hittentills på hela sommaren så det ledde till att jag låg med solsting hela sönagen, men det var det värt.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards