Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Josefine - 19 oktober 2011 11:25


Hej


Vet  inte var jag ska börja men av rubriken så fattar ni att det är träning hoppas jag.

Går tillbaka i tiden lite och uppdaterar min träning.


Förra veckan har jag redan skrivit att jag tränade spinning på måndagen och stepup på tisdagen och att jag hade vilodag på onsdagen. Anledningen till varför onsdagar är min vilodag är för att jag inte hittat något roligt pass att köra den dagen plus att det är så mycket roligt på teve på onsdagar tycker jag.


Men nu vidare vad som hänt följande dagar:


13/10 vattengympa (dock var det lite lamt, dålig musik och ett för lätt pass så det kör jag nog inte fler gånger).

14/10 spinning ( gick skit bra, kändes att man gjort ett riktigt bra pass).

Sen vilade jag hela helgen.


Men i måndags var det dags igen, så den 17/10 spinning som är pulsbaserad och i måndags körde jag slut på mig själv totalt, kunde knappt andas eller ta mig hem efteråt och då har man gjort rätt för då har man verkligen tagit alla krafter man har.

18/10 skulle på stepup med det blev cirkelträning och i mitt huvud är cirkelträning lite lamt, men där hade jag fel. Jag fick veta att jag levde både under passet och efteråt. Jag var så slut att jag bara ville ligga kvar på golvet på gymet. Vi körde igenom hela kroppen så idag finns det inte en enda muskel som inte värker.

Har så ont så jag inte har kunnat sova riktigt i natt, det känns som att jag har kramp i alla musklerna och att det inte släpper. Jag har haft träningsvärk många gånger och det är inte alltid det skönaste, svåraste brukar vara när man ska går på toaletten och sätta sig ner. Men denna gången är det helt klart annorlunda.


Det gör ont när jag sitter ner, när jag ligger, när jag står, det ända som funkar är att gå men det kan jag itne göra hela dagen, jag måste plugga också.


Så nu har jag faktiskt försökt med en värktablett så får jag se om det kanske hjälper lite, för nu sitter jag ner i alla fall.


Menmen nog gnällt, det är bra med träningsvärk för då vet man att man tränat bra och gjort rätt och det belönar sig sen när man blir starkare och starkare för varje gång.


Idag är det onsdag och det betyder verkligen vilodag, fast jag kanske skulle behövt träna för att träna bort värken, menmen idag är jag lat så det är vilodag.


Får se vad jag ska träna imorron?!


Puss på er

Ovido - Quiz & Flashcards