Direktlänk till inlägg 10 april 2010

back in busniss!

Av Josefine - 10 april 2010 15:34


Hej


Jaha, då sitter jag här igen i snöiga norrland!

Efter en ortoligt skön och härlig vecka hemma landade jag i Luleå igen i torsdags. Vardagen började i stortsätt dierkt med handling och sen skolarbete på kvällen i form av hälsoprojekt på Bergnäsetsfritidsgård. Så nu är jag verkligen back in busniss!


Fick en chock när jag landade, hade nämligen fått veta att mkt snö försvunnit. Dock vet inte jag var den snön försvunnit någonstans, ni måste ju ändå tänka på att jag är skåning och är van vid att ha vår nu, med grönt gräs och blommor överallt. Plus att jag spenderat en vecka hemma i skåne i underbart väder.


Tanken nu när jag var hemma var att fixa balkläningen till avslutningen här uppe i maj. Men även att slappna av lite och ta det lugnt. Kände att jag verkligen behövde det.


Min vecka hemma började i onsdags förra veckan, och den dagen spenderades på kalas hos mig kära morfar som fyllde 77 år! Han är en hälrig gammal man min kära morfar, han blir så glad varje gång jag kommer hem. Speciellt denna gång då det var hans födelsedag.


Min skärtrosdag spenderades med fika i vår solen tillsammans med en trevlig gammal kompis, men även mkt tid med familjen! Måste även säga att jag inte lyckades bli lurad, det var ju även första april denna dag. Så jag känner mig väldigt stolt.


Min långfredag bestod av sko jakt, då jag inte hade några finskor med mig hem och kände att man inte kan gå ut i gympa skor. Eftersom jag inte varit ute de andra gångerna jag varit hemma trodde jag inte det skulle ske denna gång heller, där av hade jag inga grejer med mig hem för utgång. Men skor hittade jag så på kvällen bar det av mot mitt gamla uteställe, nämligen Hanöhus. Kommer ihåg alla gånger jag varit där och så kul jag haft, det blev så även denna gång. Det var precis som på den gamla goda tiden. Även om alla tecken fanns där för att jag inte skulle gå ut så var det nog en av det bästa utekvällarna jag haft på länge!


Mkt av påskhelgen har spenderats med min kära mor och det uppskattar jag otroligt mkt. Men det blev även lite film och promenader i det fina vårvädret så skåneland bjöd på.


Påskdagen var det jätte dåligt väder så då passade jag på att planera lite inför framtiden. Så efter många timmar vid datorn har jag nu sökt 7 kurser till hösten. En i Göteborg på 1 år, 5 st i Kristianstad och en i Kalmar men de är på distans och bara en läsperiod så det könns bra. Nu har jag ju i alla fall sökt dem, men om jag väljer att läsa dem tar jag nog ställning till sen. För det finns mer lockade förslag här uppe i Luleå. Så jag får se vad framtiden har att erbjuda!


Annandag påsk spenderade jag i Helsingborg på väla köpcentrum. Så ni förstår säkert att det blev en hel del shopping. Det var dock min kära mamma så betalade det mesta och det är jag mkt tacksam för, annars hade det nog inte blivit något handlat. Bilder på mina fynd kommer senare!


Här följer några bilder från min vecka hemma i skåne:

  

Detta var vad snö det fanns kvar i skåne på långfredagen. Det var i alla fall den ända snö hög jag hittade. Och den är garanterat borta nu!

    

Blommorna har kommit fram i massor!  

Som ni ser är även gräset väldigt grönt och har till och med börjat växa!

  

Har spenderat väldigt mkt tid hemma med denna galning. Det finns nog ingen människa i världen som får mig att skratta så mkt som honom. Det räcker att han bara är nervarande så blir man på bra humör. Har haft ett ex antal skrattattaker nu när jag varit hemma, av bilden att dömma så antar jag att ni förstår!  


     

Här har vi en bild på min morfar också, så grattis säger jag till honom ännu en gång! Han fick en fin  tröja på sin födelsedag där det stod vaktmästare på ryggen. Det är en skämt som vi har inom familjen, som han själv en gång i tiden har dratig igång. Det är nämligen så att vi tjejer bestämmer och killarna bara gör som vi säger. Alltså är killarna vaktmästare och vi tjejer är chefer. hehe  


  

Avslutar med en bild på mig själv, egoistisk som jag är   

Detta var sista dagen innan jag skulle tillbaka till Luleå. Det var en sån där skön vår dag då allt stämmer. Det var varmt, soligt och allmänt härligt. Man ville inte gå in.


Så Ida R, nu hoppas jag att du blir riktigt avensjuk! För min vecka hemma var helt underbar och vädret var mesta dels super bra. Eftersom jag inte fiock lägga ut några bilder under tidenag var hemma kommer nu allapå samma gång   



Puss

 
 
Ingen bild

Malin

10 april 2010 17:49

Du kommer ju från en helt annan värld! Men en vacker sådan ;) Fast i skrivande stund lyser solen och då är snön otroligt vacker. Jag är visserligen ändå avund personifierad så fort solen går i moln. Syns om en kvart! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards