Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Min underbara helg och börjar jag kanske bli en shoppoholic ändå!

Av Josefine - 2 november 2010 10:54


Hej


Äntligen fick jag träna igen, som jag skrev igår så ser mina dagar likadana ut, men under ungefär en veckas tid har jag inte kunnat träna för jag har haft en väldigt irriterande hosta som satt käppar i hjulet för mig. Men så idag äntligen kände jag att hostan i stort sätt var borta. Det var jätte skönt att äntligen få röra sig lite, men det var väldigt tungt. Så den kondition jag hunnit bygga upp tar det väl ett tag att få tillbaka men det känns skönt att kunna sitta och plugga utan att vara rastlös. Hoppas att rastlösheten håller sig borta tills imorron när det är dags för träning igen. 


Tänkte igentligen fortsätta där jag slutade i mitt förra inlägg men det inlägget tog väldigt lång tid att skriva så jag tror jag uppdaterar er på helgen istället.


I fredags följde jag med mamma som skulle till läkaren en sista gång för att kolla sin hand efter sin operation som ägde rum i juni. Denna gången såg allt bra ut och hon slippe komma tillbaka. Eftersom mamma tagit ledigt hela dagen gick vi på en shopping runda på stan sen åkte vi hem. Väl hemma åkte jag och handlade med Alexander sen lite allt möjligt för att sedan cykla hem till Alexander och titta på idol och börja vår myshelg.

Lördagen fick jag stiga upp tidigt, det var jobbigt eftersom jag inte sovit på hela natten pågund av min hosta. Cyklade hem till mamma oh hämtade bilen, körde och hämtade Alexander och massa skräp som skulle till tippen, då pappa ändå skulle köra. Men pappa hade ärande och jag skulle köpa plattång så alexander och pappa körde till tippen poch jag köpte min rosa miniplattång.

Jag och Alexander var väl hemma igen vid 11 så då blev det frukost för mig, för det hade jag inte hunnit med. Sen lite slapp och lite städ innan vi gjorde hemmalagade bakpotatis med curryröra, som var gudomligt gott. Sen var det dags att cykla hem till mina föräldrar igen för att passa huset medan dem var bortbjudna. Fick börja med att gå långrunda med hunden då min mamma inte haft tid med det, men det är bara skönt nu när jag inte kunnat träna riktigt så mina långpromenader med hunden är mycket uppskattade. Sen fick jag agera taxi till min kära lille bror som skulle ut, men snäll osm jag är ställer jag upp och efter det blev det myskväll med teve tittande och varm chokladmjölk med grädde och marsmellos. supermysigt.


Söndagen blev mest slappande och ännu mer mys.


tog lite bilder också så jag lägger upp dem med. Plus att Alexander har nu gått med på att jag får lägga upp bilder på honom så nu får ni även se jackan han köpte när vi var i stan och handlade för 2 veckor sedan, plus det jag köpte då.



       

  


Första bilden visar ett par svarta benvärmare (129 kr, Cubus) som jag köpte i fredags när jag var i stan med mamma. Nästa bild visar min underbart söta lilla rosa miniplattång som jag köpte i lördags, trotts att den är så liten är den super bra och billig var den med. Kostade mig bara 199 kr och då är det en riktig frisörsplattång.

På tredje bilden ser ni en massa joggingbyxor, jag bara älskar joggingbyxor och vad är inte bättre än att ha dem i så många färger som möjligt de rosa köprt jag i fredags för att de hade erbjudande på cubus, de andra 2 paren köpte jag för 2 veckor sedan då jag var med Alexander när han skulle köpa jacka. Nästa bild är ett par morgontoffler (149 kr, Cubus) som också är köpta på cubus, i fredags när jag och mamma var på cubus hade de erbjudande ta 3 betala för 2 på nästan allt i butiken och då blev det benvärmarna, morgontofflorna och rosa joggingbyxor. Joggingbyxorna kostar 199 kr st.Sista bilden är en rougeborste som jag köpte när jag var i stan med Alexander, har trånat efter den länge och nu äntligen kände jag att det var dags att köpa den och ja vissa saker köper jag bara för att de är rosa, kalla mig shoppoholic, men så länge pengarna finns kommer jag fortsätta unna mig saker jagtycker om.  


          

Varför blir inte bilderna raka, jag förstår inte hur man gör!

I alla fall, på första bilden ser ni Alexander stolt poserande i sin nya jacka, nästa bild är min underbara cholkadmjölk från i lördags kväll. Tredje bilden visa min underbara pojkvän igen, jag fick lov att platta hårert på honom, bel han inte söt? hehe   

Nej, skämt och sidor! Han blev jätte snygg och är det i vanlig fall också som tur är har han idag klippt sig så jag slipper hör tjatet om att håret ser fruktansvärt ut.

Och underbar som han är min kära pojkvän köpte han även en lyckta i fredags som jag fick sätta var jag ville i lägenheten, så på bild fyra ser ni den höga mysnivån som nu infinner sig i hans lägenhet. Sista bilden ser ni framsidan på min egen dekorerade kalender, men många av de människorna som betyer mycket i mitt liv.


Nu känner jag att jag verkligen kommit igång med mitt bloggande igen, men alla andra verkar det gå lite sämre för så ryck upp er nu!


Puss 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards