Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Fredag och äntligen något att skirva om....

Av Josefine - 12 februari 2010 22:56


Hej


Alla som känner mig vet att jag pratar mkt och att jag alltid berättar alla detaljer för att få in den rätta känslan och jag lämnar inte något åt slumpen lr fantasin.

För min del älskar jag detaljer, men alla andra gillar inte alltid det. Hoppas dock att de säger till mig då!


Men här på bloggen blir det alltid detaljer det kan jag lova!


Idag har det varit en behövlig ledig dag som började med sovmorgon, såååååååå skönt! Sen var det super fint väder ute så då måste man ju bara gå ut, därför kände jag för en promenad i det fina vädret. eftersom jag visste att Idas kille nog inte skulle komma hem förren senare i helgen skickade jag iväg ett sms i förmiddags och Ida O var villig att föjla med en runda på isen, så isen blev det och det var så skönt. Dock råkade båda jag och Ida trampa där det var lite blöt när vi skulle gå hemåt så Ida framför allt blev lite blöt om foten, för min del var det ändå ganska lungt. Jag förstår inte hur det kan vara slaskigt på isen då det är mkt snö och många minusgrader?


Efter promenaden så gick vi hem till Ida för att värma oss lite innan vi skulle göra stor heden osäker hade vi bestämt oss för. Då Kom bio på tal och hungern gjorde sig också påmind. Så det blev en tur inte till stan för att köpa biobiljetter till valentine's day och sen en god lunch på Waldorf. Måste säga att jag är otroligt dålig på att äta ute, men är glad att vi gjorde det idag då maten var super god och mycket mat fick man med, så lunchen blev typ dagens middag för min del.


Efter detta drog vi vidare till storheden och Maxi för att handla lite och vad jag märkte verkade Ida tycka det var ganska kul att handla med mig vilket jag tycker var jätte kul. Dagen med Ida har varit jätte rolig, men den slutade inte där.

Ida var så snäll så hon körde mig ända hem och tiden tills vi skulle till bio var ungeför 2 timmar så jag kände att jag inte hann sätta mig in i att göra något. Så jag gick till skolan för att lämna tillbaka en bok och sen blev jag upphämtad av Ida och sen blev det bio, vilket man går på alldeles för sällan. Men filmen var otroligt rolig och väldigt bra tycker jag. Det är ovanligt att en kärlekskomedi varar i 2 timmar och 4 min.


När filmen var slut så körde snälla Ida mig hem och kvällen fortsatte för min del med Let´s dance.


Nu har jag nog nämnt Idas namn väldigt många gånger i detta inlägg, men som sagt jag har spenderat min dag med denna underbara människa som jag har mer gemensamt med än vad jag hade trott.


  

Så här mysigt var det på isen idag!  


Blev ett långt inlägg, men än så länge är det inte så många som läser detta så då kan man får vara lite tråkig.


Puss


 
 
Ingen bild

Ida

13 februari 2010 09:07

Tack, för hel dagen :) !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards