Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

UPPDATERING!!!

Av Josefine - 14 maj 2012 09:14


Hej


Nu krävs det en uppdatering här, för nu har det hänt så mycket att jag måste skriva av mig lite.


Som jag sagt tidigare så blev jobbet som jag sökte mitt och jag är så otroligt glad att det blev mitt och även om det går upp och ner så har det överlag varit roligt, dock även väldigt stressigt och jag är inte en person som klarar av stress så bra, men med tiden har jag i alla fall lärt mig att se signalerna som visar sig innan jag går in i vägen, för det gjorde jag första gången andra gången på gymnasiet. Mitt jobb i sig är igentligen inte så stressigt, det är pressen man har fårn de högre cheferna att man ska visa bra säljresultat som är jobbigt och oron man går runt med gör att man blir stressad.


Nu är det så här att jag inte har gjort så bra resultat så chansen är stor att jag jobbar min sista veckan denna veckan då jag troligtvis blir uppsagd på fredag, och detta beskedet har ju gjort att jag blivit stressad, så just för tillfället tappar jag otroliga mängder hår, sjukligt mycket, men jag kämpar på denna veckan med för att vara cheferna till lags innan jag ger upp.


Detta jobbet har betytt många omställningar, jag kör tex väldigt mycket bil och jag är van vid att cykla mycket så jag rör på mig mindre, jag jobbar långa dagar så jag missar mina träningspass som jag alltid gick på innan för de ligger tidigare på dagen och efter en hel dag på jobbet är jag så trött på kvällen att det är för jobbigt att ta sig iväg på träning. Mitt jobb gör också att maten hamnar emellan då jag får äta lunch ute oftast, inte så lätt att ha matlåda med sig då man sitter i en bil hela dagen och i och med att man äter ute så är det inte alltid att få till måltiderna så det ska vara så optimala som möjligt för min viktminskning. 

Eftersom jobbet sätter stor press på mig så orkar jag inte riktigt bry mig när jag väl är ledig, detta har resluterat i att viktnedgågnen stannat av och även att något kilo lagts till istället.


Men nu har jag bestämt mig för att jag inte ska ge upp jag ska nå mitt mål och det är inte värt att skita i viktnedgågnen då jag mår så himla mycket bättre när jag äter rätt.


Så nu är det dags för mig att ta tag i denna veckan och se hur den uratrat sig, med jobb, liv, mat och träning. så återkommer jag om hur det går längre fram.

Som ni säkert förstår så kommer recepten och kläderna jag lovat lägga upp att få vänta lite måste hitta tillbaka till min balans först.

Jag har redan börjat med att ut och gå en lång promenad i more i rask takt, så håll tummarna och skriv gärna en peppande komentar.


Puss 

 
 
Johanna

Johanna

15 maj 2012 12:13

Låter hårt! Jag har inte redigt förstått vad du säljer för något? Hoppas att allt blir bra snart! Jag vet att du kan och du kommer att nå ditt mål, låt de ta lite tid. Kram <3

http://xalone.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards