Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Min andra julmarknad

Av Josefine - 14 november 2011 10:57


Hej


Förra helgen var jag som sagt i väg på äventyr, jag var i Småland på julmarknad. Jag var där med mormor, morfar, mamma och pappa.

Utflykten började med att morfar var så nervös och uppstressad att han skulle åka iväg i morgonskorna men det han vi se och fick hjälp honom på mer rätt skor, väl framme på marknaden skulle alla gå på toaletten där mormor var den som gick in sist och glömde sin väska, men som tur var kom vi på det en inte allt för lång stund senare och väskan med allt innehåll var kvar. Det märks att mina små kära mormor och morfar börjar bli gamla men de är helt underbara ändå att umgås med. 


Husebyjulmarknad är en av de mysigste julmarknaderna jag varit på någonsin, så denna gången var det extra roligt då jag inte varit där på 2 år.


Det är alltid mycket folk som besöker denna marknad och den har allt från julkorv, dörrkransar till hantverk som är bra julklappstips. I år var det 160 utställare på marknaden, så då förstår ni kanske att marknaden är stor. 


Det som alltid är obligatoriskt för mig när jag är där är att köpa glögg och mamma brukar alltid köpa jätte fina dörrkransar, och i år kunde även jag köpa en dörrkrans då jag nu har en egen dörr att sätta gransen på.


För utom att gå runt i mysig gammeldags slottsmiljö, med massa ljus, tomtar och granar, fick jag prova massa mat, dryck och umgås med familjen.


För min del blev en dörrkrans inköpt, glögg självklart, godis, korv och en fin julkula som jag ska hänga i ett av fönstrerna nu till jul.


Glömde ta bilder med lyckades prices komma ihåg det innan vi skulle åka hem och så får ni självklart en bild på min fina krans.


  Ingången, med allt folk och den fina och härliga miljön

Julbocken utanför

marknaden.


 

Min underbart fina julkrans som redan hänger på dörren, frågan är ju bara hur länge den får hänga kvar!


Min julkula får ni se längre fram när jag plockar fram julsakerna.


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards