Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Jobbig dag

Av Josefine - 25 februari 2010 22:11


Hej


Idag har det varit en sån där dag då mycket inte går som jag vill och man har fått höra att fruktansvärda saker händer i vårt samhälle. Har gått runt med en klump i magen hela dagen.


För er som inte vet så pluggar jag till hälsovägledare och gör nu min andra och sista praktik. den gör jag på en skola där jag har elever som går i årskurs 7. Idag var de inte så samarbetsvilliga. Jag kan å ena sidan förstå dem då detta vara deras sista lektion innan sportlovet, men samtidigt blir man så himla arg att de inte tar åt sig av vad man vill lära dem. Det handlar trots allt om deras egen hälsa och deras eget liv.


Men efter en jobbigt och påfrestande dag stod det träning på mitt schema, skulle dock springa lite ärande på stan och där blev jag kvar ett bra tag. Det blev alltså en shopping dag istället för träning.

Har kompencerat det lite genom en timmes promenad nu ikväll.


Måste även berätta en sak om mina skor.

Jag är inte så glad för att använda mina vinerskor, springer därför frotfarande med mina höststövlar. Men imorse när det var så fruktansvärt kallt bestämde jag mig ändå för att ta vinterkängorna. Inget bra val enligt mig, då jag halkat och legat rak lång på marken 2 ggr och halkat och nästan trillar 4 ggr. Jag har sett ut som bambi på hal is hela dagen.


Så vad jag lärt mig idag är: aldrig med vinterskorna!!!


Nu ska jag göra av med lite mer pengar, ska betala mian räkningar och sen ska jag faktiskt ta tag i mitt liv och min omgivning så jag ska faktiskt diska och göra lite skolarbete. Om jag så ska vara uppe hela natten (återkommer imorron om hur det gick).


Här följer några av dagens kap när jag var i stan och shoppade!


      

Intersport inne i stan hade utförsäljning pga flytt så denna super mysiga tröja blev min för 150 kr, så nu blir det till att köpa en till mamma med tror jag.


    

Var bara tvungen att gå in på Gina, där hittade jag denna super snygga kofta som man jag ha långärmad eller kortärmad då man kan spänna upp armarna.

Köpte även en svart koft till mor min ( vet att hon behöver en ny).

  

  

Som ni kanske läst här på bloggen fyllde min bror år för snart en vecka sedan och med tanke på att jag åker hem mot skåne på söndag var jag jag tvungen att hitta något till honom också. Denna snygga tröja hittade ajg då an specifikt frågat efter en sådan, hade också sån tur så att den var på rea så istället för 499 kr betaldde jag 249 kr. Så nu hoppas jag att han gillar den också.


Hittade hur mycket fint som helst i stan men jag fick heja mig lite då jag inte kan göra av med alla mina pengar direkt. Kan bli en hel del shoppinte när jag kommer hem också, det brukar bli det. Sen kommer mitt stipendium här nu med i Mars månad så då kan jag shoppa hur mkt jag vill.


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards