Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Tiden går för fort!

Av Josefine - 18 februari 2010 21:43


Hej


Nu tyckte jag det var dags att göra ett nytt inlägg. Har ju liksom varit lite tyst här nu denna veckan. Men det är endast för att jag kännt att det inte finns något intressant att skriva om.


Ett litet kort inlägg om helt ointressanta saker dörr jag nog dock inte av. Så här sitter jag nu och bara skriver noncens, men här är det jag som bestämmer och det betyder att jag får skiva vad jag vill. Detta är också vad jag kommer göra.


Samtalsämnet idag blir TID, det är nämligen så här att tiden går så fort för min del nu att jag inte hinner med, det ända jag hinner med är att oroa mig för framtiden och detta är inte hälsosamt. Dessto fortare tiden går, ju fortare kommer jag ju flytta ifrån Luleå och jag är inte redo för det riktigt ännu. Jag vill vara kvar hos mina underbara vänner. Men samtidigt vill jag ju hem till min familj och hund. Tiden just nu är laddad med så mkt känslor och lite ångerst att det är jobbigt när man märker att dagar bara flyger förbi. Kan tiden inte bara stanna? Jag vill vara kvar i ögonblicket just nu och stanna där ett tag.


Jag, en liten tjej från lilla Bromölla tog det stora steget och flytta 150 mil hemifrån, jag som var såden mammagris. Flyttlaset gick och allt kändes bara roligt och spännande. Visst har man saknat familjen hemma och frågat sig många gånger om man gjort rätt eller inte. Men samma svar kommer till mig varje gång, detta är din väg i livet Josefine, det är detta du är ämad att gör. Och det är så kul. 2 år kändes som en lång period att vara hemifrån men ändå genomförbar. Och nu då, 1,5 år senare vill jag inte flytta hem. Är det inte konstigt?


Jag har lärt mig så mkt och förändrats som person. Jag är så tacksam för att jag fick chansen att träffa underbara människor och göra helt otroliga saker.


Jag kommer sakna Luleå så mkt!!!!!!!!!!!!

Nästan lite svårt att förstå att detta verkligen är verklighet.


Men nu ska jag inte deppa ihop totalt, har har lite mer än 3 månader kvar här uppe och jag ska försöka ta vara på dem så gott jag bara kan. Det är nu dags att börja njuta av livet, varje ögonblick, så att jag inte missar något. Vissa saker händer bara en gång i livet.



Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards