Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Av Josefine - 14 februari 2010 09:54


Hej


Idag är det alla hjärtans dag och jag bara älskar denna dagen. Alla är så kärleksfulla mot varandra och snälla. Det är nästan som julafton.

I många år ansåg jag att alla hjärtans dag bara var till för par alltså personer som hade pojk eller flickvän. Men nu har jag ändrat uppfattning så jag skickar en hälsning både till min mamma och pappa, och min mormor och morfar.

Detta är en dag då man kan tala om för alla i sin närhet vad de betyder för en, utan att någon undrar varför man är så kärleksfull. För igentligen ska man alltid tala om för personerna i sin närhet hur mkt man älska och tycker om dem.


Men för första gången i mitt liv kommer jag spendera denna dagen helt själv, i vanliga fall är jag med familjen och hittar på något kul.


Så för min del känns det inte riktigt som alla hjärtans dag idag.

Jag ska spendera dagen med att diska, baka och kanske plugga lite.


Jag har varit lika kärleksfull i år som jag alltid är, jag har skickat en hälsning till alla mina klasskompisar genom tidningarna här uppe i Luleå. Jag har skickat kort till familjen. Dock har jag inte inte fått så mycket tillbaka, jag har fått ett kort av min mormor. Annars är det lite dåligt på den fronten, vet dock att det finns en present som väntar på mig till jag ska åka hem den 28/2.


Och här kommer en hälsning till alla vänner:


Jag älskar er så mkt och ni betyder så otroligt mkt för mig. Utan vänner hade jag gott under och ni är de bästa man kan ha.


Nu hoppas jag bara att alla går in här och läser hälsningen!


Puss


   

Jag försöker vara lite kärleksfull mot mig själv också, så jag gjorde hjärtan av mitt bröd i morse när jag åt frukost! :)

 
 
zetterlinden

zetterlinden

14 februari 2010 10:14

åh ja alla hjärtans dag är en fantastisk dag om man har någon att dela den med. tyvärr så sitter min pojkvän fast i stockholm , så det känns lite sisådär. Men hoppas du får en fin alla hjärtans dag :)

kram / carolin

http://www.Zetterlinden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossan

14 februari 2010 10:18

Jag hoppas att han kommer fram innan dagen är slut, vad kul att det är folk som jag inte känner som läser bloggen.

Joda, min dag blir säkert super bra ändå.

/Jossan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 7 februari 2013 09:08

  Jobbandet har faktiskt fortsatt är inne på min 4:e vecka med jobb nu! Det är kul att man är uppskattad och behövs, plus att jag ska på en anställningsintervju så det låsnar kanske nu till slut ändå.   Men trotts att jag jobbar mycket så är ja...

Av Josefine - 16 januari 2013 22:01

  Denna veckan bjuder på mycket jobb och det är jag väldigt glad för! Jag älskar att jobba :)   Efter en riktigt jobbig sjuk vecak förra veckan, med maginfluensa så är det skönt att nu inte bara vara frisk utan att faktiskt jobba också.   D...

Av Josefine - 13 januari 2013 20:04

  Denna veckan började bra med en måndag då jag fick väldigt mycket gjort och en tisdag med lite jobb, men sen gick det utför. Har legat i maginfluensa sedan i onsdags kväll, så dålig som jag varit har jag nog aldrig varit och jag önskar inte en ...

Av Josefine - 7 januari 2013 14:01

  Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i mig själv och att jag skulle gå ner i vikt för att må bättre. Mellan den 1/2 och den 26/10 gick jag ner 28 kg :) Jag höll mitt löfte, mår skit bra och är väldigt stålt över mig själv. Så...

Av Josefine - 28 augusti 2012 21:54


  Hejhej   Försöker på nytt med dagens outfit!     Jeans thights från Cubus, tunika från Schack Matt och kofta från Gina Tricot.   Kompetensa projektet flyter på bra har klarat av 2 dagar som inneburit mycket information men även mas...

Ovido - Quiz & Flashcards